A német légitársaság csatlakozott azon cégekhez, amelyek az európai légiközlekedésben általános problémát jelentő munkaerőhiány miatt kénytelenek visszafogni kapacitásaikat a nyári időszakban.

A Lufthansa 900 belföldi és Európán belüli járatát törli júliusban. Az intézkedés a frankfurti és müncheni központi repülőterek hétvégi csúcsforgalmát érinti:
péntekenként, szombatonként és vasárnaponként a tervezett kapacitás 5 százalékát kénytelen beáldozni a német légitársaság.

Emellett a diszkont Eurowings is több száz járatát veszi ki a menetrendből júliusban, mert a meghozott intézkedések ellenére nem lesz tartható a tervezett menetrend.

A járattörlések oka, hogy a légiközlekedési iparág, azon belül is különösen Európa megszenvedi a munkaerőhiányt és a rendszerben kialakult szűk keresztmetszeteket, amelyek érintik a repülőterek, a földi kiszolgálók, a léginavigációs szolgáltatók és a légitársaságok működését is. Így pedig mindez nem képes lépést tartani az utazási korlátozások megszűntével meglóduló utasforgalommal.

Forrás: Lufthansa

A Lufthansa álláspontja szerint a kapacitás jó előre történő visszavágásával az ügyfelek időben értesíthetők, az utazások átszervezhetők, ennek ellenére sajnálják a járattörléseket, és megértést kérnek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A német légitársaság a kapacitáscsökkentéssel akarja elkerülni az Egyesült Királyságban és Hollandiában az elmúlt hetekben kialakult tömeges járattörléseket és az ezek következtében kialakult repülőtéri káoszt.

Mindeközben a Lufthansa belga leányvállalatánál egymásnak feszült a cégvezetés és a pilóták szakszervezete, így ha nem születik megállapodás a bérekről, akkor június végén, de legkésőbb július elején sztrájkba léphetnek a Brussels Airlines pilótái, sőt az akcióhoz több más szervezet is csatlakozhat.

Jó hír viszont, hogy a svájci leányvállalat, a Swiss és annak szabadidős cége, az Edelweiss a határidő előtt le tudta zárni azt az államilag garantált hitelkeretet, amelyre a járvány miatti likviditásproblémák áthidalása érdekében volt szükség.