Eredetileg üzleti osztályra jegyet váltó utasoknak kellett a United Airlines egyik járatán alacsonyabb kategóriás helyen ülnie, a légitársaság emiatt fejenként tízezer dolláros kártérítést fizetett nekik.

A minap a United Airlines a New York-i Newark-reptérről Honoluluba tartó UA 363-as számú járatán gépet cserélt.

Csakhogy a Boeing 777-es helyére beállított 767-esen kevesebb üzleti osztályú ülés volt, így az oda jegyet váltó utasok közül többen csak alacsonyabb kategóriájú ülőhelyen repülhettek.

View From the Wing cikke szerint önkéntes alapon lehetett vállalni, hogy ki tölti el a mintegy 11 és fél órás utat az üzleti osztály kényelme helyett a belföldi járatok első osztályával egyező „Premium Plus” üléseken. Ilyen szolgáltatást amúgy nem nyújt a United Airlines a honolului járatokon, mert a 777-eseken más a kabin berendezése.

A „vállalkozó kedvű” utasok végül nem jártak rosszul, mindegyikőjük 10 000 dolláros kompenzációban részesül utalvány formájában. A légitársaság a portálnak megerősítette a nagyvonalú kártérítésről szóló hírt, és bár először tíz emberről lehetett hallani, kiderült, ötről van csupán szó, majd a számot a cég kilencre módosította.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Illusztráció, a United Airlines Boeing 767-ese (Fotó: AIRportal.hu)

Az USA-ban korántsem szokatlan, hogy európai szemmel nézve hatalmas összegeket fizetnek ki a légitársaságok olyan utasoknak, akik nem férnek el azon az osztályon, ahová a jegyük szól, vagy túlkönyvelés miatt fel sem jutnak a járatra.

Utóbbi forgatókönyv játszódott le 2018 márciusában szintén egy United-járaton, de akkor csak egy utasnak adtak ki a mostanihoz hasonló, tízezer dolláros utalványt. Két hónappal korábban pedig az American Airlines ugyancsak egy gépcsere miatt ötven utast nem tudott eljuttatni Chicagoból Párizsba, ők egyenként ötezer dollár értékű bónt kaptak.

Ezek az utalványok ugyan közel állnak a pénzbeli kompenzációhoz, a légitársaságoknak valódi költsége jóval kevesebb származik belőle, amit különböző céges szabályokkal még jobban le tudnak szorítani. Ilyen például az általában egy éves érvényességi idő és a kikötés, hogy csak az a személy használhatja fel, akinek a nevére szól a voucher.