Hírek szerint az új, Italia Trasporto Aereo névre keresztelt Alitalia-utód a jelenlegihez képest feleannyi repülőgéppel és dolgozóval működhet jövő év áprilisától.

Az Il Sole 24 Ore olasz napilap értesülését a Reuters szemlézte. Informátorok szerint az utódvállalat 11 ezer helyett 5 ezer munkavállalót foglalkoztat majd, és a mostani 104 helyett 50 repülőgépet fog üzemeltetni az ötéves üzleti terv alapján. Utóbbiaknál a szélestörzsűek számát 26-ról 6-ra csökkentenék, mivel jelentősen visszaesett a kereslet a hosszútávú járatok iránt.

Az igazgatóság várhatóan pénteken hagyja jóvá a tervet, amelyet hétfőn az olasz parlamentnek és az Európai Bizottságnak is megküldenek.

Fotó: AIRportal.hu

Az Alitalia várhatóan megtartja majd arculatát és márkanevét is, korábbi tájékoztatás szerint az április 1-jén induló cég első célállomásai között Budapest is szerepel.

Az új vállalatot júliusban alakították meg az olasz állam 3 milliárd eurós befektetésével, akkor még mintegy száz repülőgépből álló flottáról szóltak a hírek. Végül ősszel jött létre ténylegesen a cég, 2021 márciusának végére tervezett indulással.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az átszervezést az unió árgus szemmel figyeli, korábbi hírek szerint az Európai Bizottság elvárja, hogy minden tevékenységet az új társaságba vigyenek át, valamint ne létezzen egyszerre a régi és új Alitalia, mert az szabálytalanságokra adhat lehetőséget.

Az EU vizsgálja egyébként a korábbi állami támogatások jogszerűségét is, és fennáll a veszély, hogy 1,3 milliárd eurót vissza kell fizetnie valahogy a meglévő cégnek.