A francia légitársaság azt demonstrálja, hogy a közelmúltban bemutatott „Air France ACT” környezetvédelmi csomag elemeit is felhasználva mekkora csökkenés érhető el a szén-dioxid-kibocsátásban.
Az Air France a közelmúltban három fő területen fogalmazott meg lépéseket a környezet védelme érdekében: csökkenti az üzemelése során közvetlenül és közvetve kibocsátott szén-dioxid mennyiségét, illetve ezt megkötő projekteket támogat világszerte.
Az első kategóriába tartozó intézkedéseket hozott a társaság két, Párizs-Charles de Gaulle-ról induló járata esetében, amelynek eredményeként ezen járatok szén-dioxid-kibocsátása közel 50 százalékkal csökkent. A vállalat ezzel is azt akarja bemutatni, hogy van eredménye az egy időben alkalmazott, többféle emissziócsökkentési intézkedésnek.
Az egyik járat Párizs és Montreal között közlekedett május 3-án Airbus A350-essel, a másik a francia főváros és Lisszabon között repült május 4-én egy Airbus A220-assal.
Ez a két típus teszi ki 2030-ra az Air France flottájának 70 százalékát, az elődökhöz képest 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és emisszió mellett üzemeltethetők, ráadásul zajkibocsátásuk feleakkora.
A projekt során az A350-est 16, az A220-ast 30 százalékban fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyaggal töltötték fel, szemben az általános 1 százalékkal. A személyzet önvezető, elektromos buszokkal ment induláskor a repülőgéphez, amelybe az árut szintén elektromos földi kiszolgáló eszközökkel rakodták be, a hátratolást elektromos repülőgépvontatóval végezték, a földi gurulás során csak az egyik hajtóművet használták, az útvonalat optimálisra tervezték és repülés közben is finomhangolták, valamint folyamatos süllyedést alkalmaztak a célállomás megközelítésekor.
Az utasokat előre tájékoztatták és kérték, hogy a lehető legkevesebb csomagot hozzák magukkal, a prémium várókban helyi alapanyagok felhasználásával készült menüt szolgáltak fel, a hulladék csökkentése érdekében kérték az utasokat, hogy előre válasszák ki az ételeket, amelyeket könnyebb zsúrkocsikon szolgáltak fel, az evőeszközök és tálcák újrahasznosított anyagból készültek, a szemetet pedig szelektíven gyűjtötték.
Mindezek összesen közel 50 százalékkal csökkentették a járatok szén-dioxid-kibocsátását, ehhez az Air France minden területének együttműködése mellett olyan partnerekre volt szükség, mint az Airbus, az üzemanyagot szállító Total Energies, a francia repülőtereket üzemeltető Groupe ADP, a cateringet biztosító Servair, a földi kiszolgáló eszközöket gyártó Charlatte, az önvezető, elektromos buszokat biztosító Navya, valamint a montreali és lisszaboni repülőterek.
Az Air France ACT célja, hogy egy utaskilométerre vetítve 2030-ig 31 százalékkal, abszolút értékben 12 százalékkal csökkentse a társaság szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest.