Felfüggesztette a repülőgépek elektromos meghajtású gurulását lehetővé tévő rendszer bevezetését a Safran, miután az Airbus kihátrált a projektből.

A Reuters jelentése szerint Philippe Petitcolin, a Safran vezérigazgatója meglepettségének és csalódottságának adott hangot, amiért az Airbus kihátrált a projektből, már csak azért is, mert többféle megoldást is kínáltak az elektromos motorok által biztosított guruláshoz.

Az Airbus a hírügynökségnek azt mondta, azért hátráltak ki, mert a Safran megoldása nem volt elég hatékony és kiforrott.

A francia gyártó megoldása alapvetően elektromotoros meghajtáson alapul és A320-asokra fejlesztették ki. A motorokat a futóműaknákba helyezik el, és ezek hajtják meg a kerekeket, így gurulás közben nem kell beindítani a hajtóműveket. Ezzel csökkenthető a fogyasztás, a károsanyag-kibocsátás és a repülőterek zajterhelése is. Nem mellesleg kiküszöbölhetőek azok a késések, amelyek a földi kiszolgálókhoz köthetőek, mivel nem kell várni repülőgép-vontatóra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Safran elismerte, hogy a rendszer nem tökéletes, hosszútávú járatok esetében nem is éri meg alkalmazni, mert a járatok nem töltenek annyi időt gurulással a repülés teljes időtartamához képest, hogy megérje a 400 kilós elektromotorokat cipelni. Számításaik szerint azonban az olyan keskenytörzsűeknél, amelyek naponta hat vagy annál több rövidebb járatot teljesítenek mintegy 4 százalékos fogyasztáscsökkenés érhető el.

Az A320-as családdal teljesített járatok azonban egyre hosszabbak, így egyre kevésbé éri meg ezt a technológiát bevezetni. Így tett az Air India is, amely az Israel Aerospace Industries által kifejlesztett TaxiBot megoldást választotta. A korábban a Lufthansa által tesztelt, és lapunk által is megtekintett megoldás elektromos meghajtású repülőgép-vontatókat használ.