Bár az év második felére már fellendülést vár az Air France-KLM, ennek mértékét megbecsülni sem tudja a cég, amely arra is felkészült, hogy a mostanihoz képest tovább kell csökkentenie a kínálatot.
A francia-holland légitársasági csoport eredménykimutatása szerint a 2020-as évet 7 milliárd euró adózás utáni veszteséggel zárta az egy évvel korábbi szolid, 293 milliós nyereség után. A kapacitásokat éves szinten átlagosan 54 százalékkal vágta vissza, az utasforgalma 69 százalékkal maradt el a 2019-es szinttől, 91 millióan utaztak a cég járatain tavaly.
Az Air France 3,3, a KLM 1,1 milliárd eurós üzemi szintű veszteséget termelt, a Transavia 300 millió eurós mínusszal zárt.
Ezek után előrejelzésében visszafogott bővülésre számít a cégcsoport, de március végéig még a 2019-es szinthez képest a járatok csupán alig 40 százaléka üzemelhet. Ennek oka, hogy Franciaország szinte teljesen lezárta határait, és a KLM is egyre kevesebb járatot tud üzemeltetni.
Az eredményközlésben a társaság azt írta, felvázoltak egy pesszimista, de reális tervezetet is, amely szerint a szigorodó utazási korlátozások okán akár 30 százalékra is csökkenhet a kapacitás a 2019-eshez képest.
A fellendülés mértéke pedig nem ismert, becsülni azért nem tudnak, mert az előzetes foglalási adatokból már nem lehet kiindulni. Akik foglalnak, azok pár hétre előre vesznek jegyet.
A társaság azonban leszögezte, ha ez a verzió valósul meg, akkor is biztosított lenne a működés a következő egy évre. A francia és holland kormányok készek az eddig megítélt 10 milliárd euró hitelkeretnél többet is adni, emellett a cég szabad készpénzállománya is megközelítette a 10 milliárd eurót. Ebből 7,3 milliárd szabad felhasználású készpénz, 2,4 milliárd pedig hitelkeret.
Az Air France-KLM folytatja a cég átalakítását is, a költségek lefaragása kiemelt fontosságú, emellett csak nyereségesen üzemeltethető járatokat igyekeznek indítani, igénybe veszik az állami bértámogatási programokat, és tovább csökkentik a tőkeköltést, elsősorban a beruházások, fejlesztések visszafogásával.