Teljesítette első repülését, és ezzel csatlakozott a tanúsítási- és tesztprogramhoz az Irkut MSz-21-es harmadik prototípusa.

A tervezett időben teljesítette első felszállását az Irkut Corporation irkutszki gyárából az új generációs orosz utasszállító, az MSz-21-300-as harmadik tesztpéldánya.

Forrás: UAC

A gép másfél órát töltött a levegőben, a repülés során elért maximális magassága 3500 méter, legnagyobb sebessége pedig 450 kilométer per óra volt.

A repülést teljesítő két pilóta, Andrey Voropayev és Roman Taskaev elmondása szerint minden előirányzott feladatot sikerült elvégezniük, nem akadt semmilyen problémájuk a fedélzeti rendszerekkel.

Denis Manturov, orosz ipari és kereskedelmi miniszter a repülés után elmondta, az új típus tesztjei a tervezett ütemben folytatódnak, a tesztprogram pedig újabb mérföldkőhöz érkezett a harmadik gép csatlakozásával.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az újonnan elkészült példány különlegessége, hogy a speciális, a teszteléshez szükséges berendezések mellett
a jövőbeli széria-gyártott MSz-21-esekhez hasonló utaskabint is kialakítottak benne.

A miniszter nyilatkozata szerint a gépet augusztusban, a MAKS 2019 szakkiállításon mutatják be először a nagyközönségnek.

Manturov kiemelte, a kabinberendezés lehetővé teszi, hogy a ne csak papíron, hanem a valóságban is megmutassák a típus előnyeit a potenciális vevők képviselőinek és a leendő utasoknak is.

A lehetséges új vevők között van az orosz diszkont Pobeda is, amely az Ethiopian Airlines és a Lion Air Boeing 737 MAX 8-asaival bekövetkezett katasztrófák után vizsgálja MAX-rendelésének lemondását. A cégnek alternatív típusként az állami gyártóholding felajánlotta az MSz-21-est, de ennél több információt azonban egyelőre nem közöltek.

Ugyanakkor, mint arról beszámoltunk, a típus a program jelenlegi állása szerint legkorábban 2021-ben szállíthat utasokat, amennyiben nem kerülnek elé újabb, nem várt akadályok.

A helyzet annyira súlyos, hogy a kereskedelmi forgalomba álláshoz szükséges engedély megszerzésének felgyorsítása érdekében az UAC már bejelentette, az eredetileg tervezett négy helyett öt prototípust használnak majd a tesztprogramban.

Videó a harmadik MSz-21-300-as első repüléséről