Plusz egy Airbus A321-es és öt új célállomás lesz az idei nyártól a Wizz Air bécsi bázisán. Váradi József cégvezér szerint Üzbegisztán és a posztszovjet térség más országai felé is terjeszkedne a fapados légitársaság.
Bejelentette a minap a Wizz Air, hogy az eddig tervezett további A321-eseken felül plusz egy gép is érkezik 2020 nyarán a bécsi bázisára – írja az Austrian Aviation.
Így az eddig tervezett nyolc helyett kilenc Wizz-repülőgép állomásozik majd az osztrák fővárosban, és ezek mindegyike A321-es lesz majd.
Ez utóbbi a légitársaság közleményéből derül ki, ahol azt írják, a még meglévő egyetlen A320-ast is felváltják a hosszabb törzsű változattal. Megírtuk, tavaly nyáron jelentette be a cég, hogy hetedik és nyolcadik repülőgépet is telepít az osztrák fővárosba. A mostani tájékoztatás szerint a plusz Airbusok révén 2020 nyarára a 2019-eshez képest 70 százalékos kapacitásbővítést hajt végre Bécsben a cég, 4,1 millió ülőhelyet kínálva 27 ország 49 célállomására.
Az új A321-esek révén a fapados öt új útvonalat is nyit június és július elejétől. A szardíniai Alghero felé heti 3 (kedd, csütörtök és szombat), Korfura heti 2 (szerda és szombat), Podgoricába szintén heti kettő (hétfő és péntek), a romániai Suceavába ugyancsak heti 2 (hétfő és péntek), a portugáliai Faróba pedig szintén heti 2 (kedd és szombat) járat közlekedik majd.
A plusz gépek révén emellett sűrítik is a menetrendet néhány meglévő útvonalon a nyártól. Így Milánó-Malpensára napi 2, Róma-Fiumicinóra heti 12, Malagába heti 5, Portóba pedig heti 3 járat lesz.
Váradi József Wizz-vezér a bejelentésen beszélt arról is, hogy „izgalmasnak és egyúttal mulatságosnak” tartja a Bécsben kialakult árháborút, szerinte az osztrák fővárosban a Wizz az egyetlen, amely pénzt termel.
Úgy vélekedett: a többieknél el fog jönni egy pont, amikor végiggondolják, hogy amit tesznek, „hülyeség”, és a Lufthansa-csoport számára „nehéz idők jönnek” – utalva a vállalathoz tartozó helyi Austrian Airlines küzdelmére a fapadosok (többek közt a Wizz, a Ryanair-leány Lauda, az IAG-tulajdon Level) keltette versenyben. Szerinte az osztrák zászlóvivő egyre rosszabb anyagi helyzetbe fog kerülni.
Váradi az osztrák légiközlekedési különadó ellen is kiállt, mondván, nem méltányos, hogy minden légitársaságot ugyanúgy terhel. Itt ismét beszólt az Austriannek, mondván, a korszerűtlenebb (idősebb) gépeivel és a járatok alacsonyabb átlagos töltöttségével az osztrák nemzeti légicég nagyobb szennyező utasonként nézve, így pedig arányaiban több adót is kellene fizetnie.
Lehet Abu-Dzabi és Bécs közötti járat
Kérdésre válaszolva röviden kitért az Abu-Dzabiban tervezett leánycégükről is, mondván, hogy Bécsből egyelőre nem tűnik reálisnak az Emírségekbe járatot indítani, mert nem érné meg a jelenlegi flottával. De amint meglesznek (a tervek szerint 2023-tól) a megnövelt hatótávolságú A321XLR-ek, esélyes a járatnyitás.
Ezen kívül Szentpétervárra is szívesen közlekedne a Wizz Air az osztrák fővárosból, de ehhez mindkét államnak enyhítenie kellene a légügyi szabályozáson Váradi szerint.
A cégvezető megemlítette név szerint Üzbegisztánt és a közép-ázsiai posztszovjet térséget, mint amelyek nagyon érdeklik a Wizz Airt.
Mint kiemelte, a fapados légitársaság mindig is úttörő volt az ilyen területeken, és mivel a régió légiközlekedése egyre liberalizáltabb, „nagy terveik vannak” arrafelé.