Plusz egy Airbus A321-es és öt új célállomás lesz az idei nyártól a Wizz Air bécsi bázisán. Váradi József cégvezér szerint Üzbegisztán és a posztszovjet térség más országai felé is terjeszkedne a fapados légitársaság.

Bejelentette a minap a Wizz Air, hogy az eddig tervezett további A321-eseken felül plusz egy gép is érkezik 2020 nyarán a bécsi bázisára – írja az Austrian Aviation.

Így az eddig tervezett nyolc helyett kilenc Wizz-repülőgép állomásozik majd az osztrák fővárosban, és ezek mindegyike A321-es lesz majd.

Másfél éve nyílt a bécsi bázis, a kétéves évfordulóra többszörösére növekszik (Forrás: Wizz Air)

Ez utóbbi a légitársaság közleményéből derül ki, ahol azt írják, a még meglévő egyetlen A320-ast is felváltják a hosszabb törzsű változattal. Megírtuk, tavaly nyáron jelentette be a cég, hogy hetedik és nyolcadik repülőgépet is telepít az osztrák fővárosba. A mostani tájékoztatás szerint a plusz Airbusok révén 2020 nyarára a 2019-eshez képest 70 százalékos kapacitásbővítést hajt végre Bécsben a cég, 4,1 millió ülőhelyet kínálva 27 ország 49 célállomására.

Az új A321-esek révén a fapados öt új útvonalat is nyit június és július elejétől. A szardíniai Alghero felé heti 3 (kedd, csütörtök és szombat), Korfura heti 2 (szerda és szombat), Podgoricába szintén heti kettő (hétfő és péntek), a romániai Suceavába ugyancsak heti 2 (hétfő és péntek), a portugáliai Faróba pedig szintén heti 2 (kedd és szombat) járat közlekedik majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A plusz gépek révén emellett sűrítik is a menetrendet néhány meglévő útvonalon a nyártól. Így Milánó-Malpensára napi 2, Róma-Fiumicinóra heti 12, Malagába heti 5, Portóba pedig heti 3 járat lesz.

Váradi József Wizz-vezér a bejelentésen beszélt arról is, hogy „izgalmasnak és egyúttal mulatságosnak” tartja a Bécsben kialakult árháborút, szerinte az osztrák fővárosban a Wizz az egyetlen, amely pénzt termel.

Úgy vélekedett: a többieknél el fog jönni egy pont, amikor végiggondolják, hogy amit tesznek, „hülyeség”, és a Lufthansa-csoport számára „nehéz idők jönnek” – utalva a vállalathoz tartozó helyi Austrian Airlines küzdelmére a fapadosok (többek közt a Wizz, a Ryanair-leány Lauda, az IAG-tulajdon Level) keltette versenyben. Szerinte az osztrák zászlóvivő egyre rosszabb anyagi helyzetbe fog kerülni.

Fotó: AIRportal.hu

Váradi az osztrák légiközlekedési különadó ellen is kiállt, mondván, nem méltányos, hogy minden légitársaságot ugyanúgy terhel. Itt ismét beszólt az Austriannek, mondván, a korszerűtlenebb (idősebb) gépeivel és a járatok alacsonyabb átlagos töltöttségével az osztrák nemzeti légicég nagyobb szennyező utasonként nézve, így pedig arányaiban több adót is kellene fizetnie.

Lehet Abu-Dzabi és Bécs közötti járat

Kérdésre válaszolva röviden kitért az Abu-Dzabiban tervezett leánycégükről is, mondván, hogy Bécsből egyelőre nem tűnik reálisnak az Emírségekbe járatot indítani, mert nem érné meg a jelenlegi flottával. De amint meglesznek (a tervek szerint 2023-tól) a megnövelt hatótávolságú A321XLR-ek, esélyes a járatnyitás.

Ezen kívül Szentpétervárra is szívesen közlekedne a Wizz Air az osztrák fővárosból, de ehhez mindkét államnak enyhítenie kellene a légügyi szabályozáson Váradi szerint.

A cégvezető megemlítette név szerint Üzbegisztánt és a közép-ázsiai posztszovjet térséget, mint amelyek nagyon érdeklik a Wizz Airt.

Mint kiemelte, a fapados légitársaság mindig is úttörő volt az ilyen területeken, és mivel a régió légiközlekedése egyre liberalizáltabb, „nagy terveik vannak” arrafelé.