Az európai gyártó új üzemegysége az extra nagy hatótávú A321XLR repülőgépek legfontosabb szerkezeti elemeit szereli majd össze Hamburgban.

Megnyitotta új üzemegységét az Airbus, ahol az A321XLR hátsó-középső üzemanyagtartályát szerelik be a törzs 15-ös és 17-es szekciójába, majd ezek összeillesztését és a 18/19-es szekcióval történő összeszerelést követően készül el a repülőgép törzsének középső és hátsó része.

Ez az A321XLR gyártásának egyik legkomplexebb része, mivel teljesen eltér az A321neo alapmodell és a megnövelt hatótávolságú A321LR gyártásától is.

A 24 000 négyzetméteres területet elfoglaló 246-os csarnok egy korábbi A380-as hangárban kapott helyet, és mintegy 300 embert foglalkoztat.

Forrás: Airbus

A még hatósági tanúsítás előtt álló A321XLR gyártása már folyik Hamburgban, az új üzemegység megnyitása a 260-os kísérleti összeszerelő központtal, valamint a berendezések összeszerelésével foglalkozó 259-es csarnokkal együtt kulcsfontosságú az A321XLR sorozatgyártásának megkezdéséhez és felpörgetéséhez.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új gyáregységeket a legkorszerűbb eszközökkel, lézer- és érzékelővezérelt mérőrendszerekkel szerelte fel az Airbus, emellett kialakításánál nagy hangsúlyt fektettek az ergonómiára és az energiahatékonyságra.

Forrás: Airbus