Tarlós István egy éven belül érzékelhető eredményt kíván elérni abban, hogy mérséklődjön a Liszt Ferenc repülőtér okozta zajterhelés, a rövid távú javaslatok között szerepel az éjszakai repülési tilalom bevezetése – írta az MTI.

A főpolgármester hétfőn az Echo Tv Napi aktuális című műsorában rövid távú javaslataik között említette, hogy módosítsák a zajterhelések értékelését, a zajmérést a Budapest Airporttól a Nemzeti Közlekedési Hatóság vegye át, valamint a személyszállító gépeket érintően éjszakára – a mélyalvási időszakban, éjfél és hajnali öt óra között – teljes körű repülési tilalmat vezessenek be.

„Erre van remény”, Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel egyetértenek, a Budapest Airport „tárgyalóképes” – mondta Tarlós István, majd úgy fogalmazott: „ebben szeretnék én egy éven belül konkrét, érzékelhető eredményt felmutatni”.

Tarlós István megjegyezte, hogy távlati terv egy kisebb repülőtér építése, amely fogadhatná a teherforgalmat, valamint a fapados légitársaságok repülőgépeit.

Forrás: Budapest Airport

2006-ban a privatizációs szerződésben azt vállalta az akkori kormány, aki eladta a repülőteret, hogy 100 kilométeres körben nem épül újabb nemzetközi repülőtér. Ezzel kapcsolatban Tarlós István elmondta: szerződéseket lehet módosítani. Annak idején elég furcsa szerződéssel adtak túl ezen a repülőtéren is. Ezt a szerződést nem az Orbán-kormány kötötte, hanem az elődei, sok másik rosszul sikerült szerződéssel együtt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tarlós István nemmel válaszolt Velkovics Vilmos azon kérdésére, jó tulajdonosa-e egy kanadai nyugdíjalap a budapesti repülőtérnek.

Röhej, hogy Magyarországnak nincs olyan repülőtere és légitársasága, melyet saját belátása szerint alakíthat – emelte ki.

Úgy fogalmazott: ha a kormány azon törné a fejét, hogy visszaszerzi a repülőteret és a légitársaságot (azt nem tudni, hogy itt melyik légitársaságra gondolt a főpolgármester – a Szerk.), azt örömmel tudná üdvözölni.

Azonban ennyire nem jó a helyzet, hogy ennek a küszöbén állnánk – tette hozzá.

Amire én látok lehetőséget, hogy azokat a módosításokat, melyeket én viszonylag rövidebb távon elképzeltem és a minisztérium is támogat, létrehozzuk a Budapest Airporttal – jelentette ki.