Az A350-es után az A330neókon is választhatóvá teszi az elektronikusan elsötétíthető ablakokat az Airbus, a módszer csaknem 15 éve a Dreamlinereken vált elterjedtté.

Az A330neo típushoz a vevők 2027-től opcióként rendelhetik a központilag és egyénileg is elektronikusan sötétíthető ablakokat, a hagyományos, lehúzható műanyag napellenző helyett.

Az utasok körében a technológia fogadtatása vegyes, a leggyakoribb kritika, hogy az ablakok teljes elsötétítésekor is átszűrődik valamennyi fény, illetve az elsötétített ablak kevésbé hatékonyan véd a napsugárzás melegétől a hagyományos, lehúzható műanyag árnyékolóhoz képest. Emellett a rendszer központilag is vezérelhető, amely nem felel meg mindenki igényeinek.

Fotó: AIRportal.hu

Az elektronikusan sötétíthető ablakok a Boeing 787 Dreamlinereken közel 15 éve az alapfelszereltség részét képezik. Az Airbus 2020 óta kínálja ezt a technológiát az A350-esekhez, a tajvani Starlux Airlines gépein debütált 2022-ben. Azonban például a Lufthansa az újabb A350-eseit is enélkül rendelte meg, és a hírek szerint a 777-9-eseken is csak az üzleti osztályt szerelteti majd fel az újfajta ablakokkal – írta az aero.de.

Az európai gyártó, mint megírtuk, amerikai riválisától eltérő technológiát használ, amely a látható fény 99,99 százalékát kiszűri, illetve gyorsabban vezérelhető, mint a Dreamlinerek esetében. Az elektronikus sötétítés a karbantartás és elhasználódás szempontjából előnyösebb az üzemeltetőknek a hagyományos, lehúzható napellenzőknél.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.