A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezetője szerint érdemi együttműködésre van szükség ahhoz, hogy a jövőben egy nemzetközi színvonalú, minőségi szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországhoz méltó reptér fogadja az utazókat.

A szakember a Magyar Nemzetnek nyilatkozott a múlt héten a Schneller Domonkos miniszterelnökségi helyettes államtitkár által az AIRportal.hu-hoz eljuttatott levelében foglaltakkal kapcsolatban.

Guller Zoltán azt mondta, a reptér mostanra már nem vagy alig felel meg a növekvő forgalomnak és a szolgáltatások színvonalával kapcsolatos minőségi elvárásoknak, a rekordforgalmat bonyolító budapesti repülőtér menedzsmentjének márpedig meg kell értenie, hogy a repülőtér üzemeltetése nem egyszerű gazdasági tevékenység, hanem Magyarország kapujának működtetése.

Forrás: Budapest Airport

Szavai szerint nehéz elhinni, hogy ezúttal megvalósulnak a legújabb repülőtéri fejlesztési tervek, a menedzsmentnek ugyanis már csaknem tizenöt éve lett volna arra, hogy bizonyítson.

Kovács Péter, Budapest XVI. kerületének polgármestere szintén azt hangsúlyozta, hogy ideje lenne tárgyalóasztalhoz ülnie a kormány, a főváros, illetve az érintett önkormányzatok és a Budapest Airport illetékeseinek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A polgármester szerint az üzemeltetőnek már régen fel kellett volna készülnie nagyobb, hatékonyabb kapacitással, ezzel szemben láthatóan a pénzügyileg jobban megtérülő működtetés jellemzi e téren.

Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2/B terminál beszállókapuknál, 2018. július 19.

Szerinte át kellene strukturálni a teljes légi forgalmat, ám ebben a magyar állam a Budapest Airport nélkül nem tud lépni.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség az elmúlt évben több közleményében is arra hívta fel a figyelmet, hogy a repülőtereket helyi kézben kell tartani, mert a privatizáció miatt emelkednek a reptéri kiszolgálási díjak, ez pedig a légitársaságoknak nem áll érdekében.

Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeummegbízott vezetője erre utalva a Magyar Nemzetnek azt mondta, a magánosított egészségügyéről, autópályáiról ismert Egyesült Államokban sem jellemzők magánüzemeltetésű repülőterek, az európaiak legtöbbje pedig eleve állami vagy tartományi tulajdonban van.

Úgy vélekedett, az első, nagyon sürgető lépés az lenne, hogy a mostani, „teljesen elképesztő” üzemeltetési kultúrát a felelősök megváltoztassák.