Megállapodást kötött az Európai Bizottság 16 légitársasággal, hogy azok biztosítják a minél előbbi visszatérítést járattörlés esetén, és lehetővé teszik a direkt kapcsolatfelvételt közvetítőnél vásárolt jegyek esetén is.

A bizottság közleménye emlékeztet arra, hogy a koronavírus-járvány miatt megszaporodott járattörlések és a bonyolult visszatérítési szabályok ügyében tavaly decemberben riasztotta az uniós tagországok nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságait.

Fotó: Ostrava Airport

Idén februárban kezdődtek meg az egyeztetések a belga, német, görög, olasz, spanyol és svéd szervek vezetésével, az Európai Bizottság támogatásával, ennek részeként kértek be információkat a legtöbb panasszal érintett 16 légitársaságtól.

A dialógusba az Aegean Airlines-t, az Air France-t, az Alitaliát, az Austrian Airlines-t, a British Airways-t, a Brussels Airlinest, az Easyjetet, a Eurowingset, az Iberiát, a KLM-et, a Lufthansát, a Norwegiant, a Ryanairt, a TAP-ot, a Vuelinget és a Wizz Airt vonták be.

Az egyeztetések után e cégek vállalták, hogy részletesebb tájékoztatást nyújtanak az utasoknak, és az EU 261-es irányelvének megfelelően időben kártalanítást nyújtanak járattörlés esetén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaságok emellett megígérték, hogy a már fennálló igényeket a lehető leggyorsabban, hét napon belül teljesítik, minden lehetőségről részletes tájékoztatást adnak, utalványt pedig csak akkor adnak, ha az utas ezt kifejezetten kéri, a kiállított vouchereket pedig pénzre váltják.

Azok az utasok, akik nem közvetlenül a légitársaságtól vásárolták jegyüket, és törölték a járatukat, eddig az értékesítőn keresztül kommunikálhattak, most azonban lehetővé teszik számukra, hogy kártérítési igényüket a légitársaságnak is benyújthassák.

A járvány korai időszakában volt jellemző a vissza nem téríthető kuponok kiadása, ezek beváltásáról a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok adnak útmutatást.

A bizottság ezzel ugyan lezártnak tekinti az ügyet, de folyamatosan figyelemmel kíséri a légitársaságok gyakorlatát, és a már folyamatban lévő ügyek kezeléséről is tájékoztatást kér majd a vállalatoktól.