A járvány előttihez képest jelenleg alig 15 százalékos kapacitását az Easyjet rugalmasan és hamar a 2019-es szint közelébe tudja emelni, de ennek jelentős kihatása lesz a költségekre.
A légitársaság a többiektől eltérően március 31-én a pénzügyi félévét zárja, eredménykimutatásában a cég azt közölte, hogy most a 2019-es szint alig 15 százalékát teljesítik, utasforgalmuk az időszakban az egy évvel korábbihoz képest 89 százalékkal 4,1 millióra esett, a járatok kihasználtsága 26,6 százalékponttal 63,7 százalékra csökkent.
Jelentősebb fellendülést a nagyobb légitársaságokhoz hasonlóan csak a nyári csúcsidényben vár az Easyjet, de az előrelátást továbbra is nehezíti, hogy folyamatosan változnak a szabályok, ezért az utasok a korábbihoz képest csak jóval később mernek jegyet foglalni.
Ehhez alkalmazkodva az Easyjet egy dolgot tehet a közlés szerint, készenlétbe helyezi a repülőgépeket és a személyzetet, de ennek jelentős hatása lesz a kiadásokra, ugyanakkor ennek számszerű mértékét a légitársaság nem közölte.
A most fizetés nélküli szabadságon lévő dolgozók készenlétbe helyezése plusz bérköltséget jelent, de az Easyjet bízik abban, hogy a kiadások szigorú kontrolljának köszönhetően nem fog jelentősen nőni a hiány.
Ugyanezen bizonytalanságok miatt a légitársaság nem tudott pénzügyi előrejelzést adni.
Johan Lundgren vezérigazgató a tájékoztatóban azt hangsúlyozza: a felfokozott igény meglétét bizonyítja, hogy az Egyesült Királyság által zöld zónába sorolt országok (például Portugália) felé több mint 105 ezer férőhellyel kellett növelni a kapacitást.
Az elmúlt fél évben a légitársaság teljes árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 90 százalékkal 240 millió brit fontra zuhant, eközben az üzemanyagköltség nélküli kiadások 59 százalékkal 844 millióra mérséklődtek. Az adózás előtti eredmény 645 millió font veszteséget mutatott, az Easyjet szabad készpénzállománya 6,5 milliárd font volt.