Egyedülálló lehetőségek kínálkoznak a Ryanair számára az olasz, német, lengyel és román piacokon ezért a cég a tervezettnél gyorsabban bővítené flottáját az ír low-cost cég.

A Ryanair 2018-ban és 2019-ben több gépet állítana forgalomba annál, mint ami az eredeti flottafejlesztési terveiben szerepel, hogy gyorsan le tudjanak csapni az Alitalia és az Air Berlin átstrukturálása következtében kínálkozó lehetőségekre.

A légitársaság menedzsmentje tárgyalásokat kezdett az amerikai Boeing repülőgépgyártóval, de mellettük repülőgép bérbeadással foglalkozó lízingcégekkel is egyeztetnek – az ATWOnline információi szerint.

Mint ismert mindkét nagy repülőgépgyártó keskenytörzsű gyártósorainak kapacitásai hosszú évekre előre le vannak kötve.

Emiatt a rövid távon plusz kapacitásra éhes légitársaságok csak úgy tudnak gyorsan új repülőgépekhez jutni, ha lecsapnak egy-egy, például visszamondás miatt megüresedő 737 NG, MAX vagy A320ceo/neo gyártási slotra. Másik megoldás a használt vagy új repülőgépek bérélése lehet. A Ryanair mindkét irányban mozgolódik, ebből is látszik, hogy mekkora lehetőségeket látnak abban, hogy lecsapjanak az Air Berlin és az Alitalia romjaira.

A cég illetékesei arról tárgyalnak a Boeing szakembereivel, hogy ha a keskenytörzsű gyártósorokon felszabadul kapacitás, azokat a gyártási slotokat – ha megfelelő az ár – a Ryanair átvenné a következő két évben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanakkor a légitársaság meghosszabbítja tíz meglévő repülőgépének a bérleti szerződősét is, melyeknek a lízingperiódusa a következő években lejár, így ezek a gépek 2019-es nyári menetrend végéig a flottában maradnak.

A Ryanair az olasz és német piacokon lát rövid távú bővülési lehetőségeket, az Alitalia és az Air Berlin átstrukturálása (és ezek esetleges csődje – a szerk.) miatt.

Az ír low-cost megítélése szerint az Etihad bajban lévő európai leánycégei piacot veszítenek a következő időszakban és még kisebbek lesznek, mely a Ryanair számára bővülési lehetőséget jelent.

Ezekre az egyedülálló lehetőségekre gyorsan le kell tudni csapni és ehhez az adott piacra csoportosított keskenytörzsű repülőgép-kapacitás szükséges – a 2016-17-es éves pénzügyi eredményeiket értékelő sajtótájékoztatón kifejtett álláspontjuk szerint.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


A légitársaság növekedésében fontos célpont Lengyelország és Románia is. Az ír low-cost 2018 nyarán indítja lengyel charter-leányvállalatát, a Ryanair Sun légitársaságot, mely a kezdetekkor 5, de 2019-re már 15 repülőgépet üzemeltet majd a tervek szerint.

A Ryanair eddigi tervei szerint a cég flottája 2018 márciusára 427 gépesre bővül, 2019-ben pedig már 448 repülőgép teljesít majd szolgálatot a légitársaság útvonalain. 2020-ra 481, 2021-re 516, 2022-re 540, 2023-ra 575, 2024-re pedig 585 repülőgéppel rendelkeznek majd. A Ryanair 2019 őszén veszi át első új generációs hajtóművekkel felszerelt Boeing 737 MAX repülőgépét.