Távozó légitársaságok – nem bombabiztos Ferihegy címmel jelent meg cikk a mai Magyar Nemzetben Ferihegyről. A Magyar Nemzet cikke szerint aláássa a nemzeti légikikötő biztonságának megítélését, hogy a legnagyobb feljogosított cég alulképzett, éhbérért foglalkoztatott emberekre bízza a csomagok biztonsági átvilágítását. Az EU többször figyelmeztette a magyar hatóságokat a biztonsági hiányosságokra, s emiatt több légitársaság elhagyta vagy elhagyni készül Ferihegyet – írja a Magyar Nemzet.

Ismét kormányszinten alkudoznak a Malév megmentéséről – írja az MFOR.hu

A magyar kormány olyan megoldást keres a Malév problémáinak megoldására, amely megfelel a magyar és az uniós jogszabályoknak, ebben a szellemben tárgyal a nemzeti légitársaság jelenlegi tulajdonosaival.

A Pénzügyminisztérium fontosnak tartja a Malév működési feltételeinek biztosítását – mondta Pichler Ferenc, a PM szóvivője az MTI kérdésére pénteken.

Utalt arra, hogy a jelenlegi válságban a nemzeti légitársaságok is nehéz helyzetben vannak. Hozzáfűzte: folynak a magyar és az orosz kormány képviselői között a tárgyalások, de többet „nem mondhatok”. A szóvivő annyit tett hozzá: „…minden tekintetben a hatályos törvényeknek és az európai uniós szabályoknak megfelelően járunk el.”

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Visszaveszi a Malévot az állam?

A szóvivő nem erősítette meg a Magyar Hírlap pénteki számában megjelent információt, amely szerint a magyar és az orosz állam mintegy 150 millió euróval, mintegy 40 milliárd forinttal segítené ki a magyar nemzeti légitársaságot, aminek fejében a magyar állam tulajdont szerezne a Malévban.

Kamarás Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója az MTI-t korábban arról tájékoztatta, hogy a pénzügyminiszter határozatára felfüggesztették az orosz Vnyesekonombanknál a Malév privatizációjának kapcsán vállalt és még meglévő 32 millió euró garancia behajtását. A felfüggesztést a légitársaság tőkehelyzetének rendezéséről folyó magyar-orosz kormányközi tárgyalások indokolták.

Az MNV 2009 májusában hívta le a még fennálló, összesen 32 millió euró bankgaranciát azt követően, hogy az orosz bank a Malév tartozásai fejében 2009 februárjában lekért négymillió eurót nem fizette meg.

11 milliárdos mínusz

A Vnyesekonombank a Malév 2007 elején történt eladásakor nyújtott bankgaranciát az akkori vevőnek, Borisz Abramovics orosz üzletember kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge Zrt.-nek a privatizációs szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítésére.

A garantőr bank azóta a Malév közvetett kisebbségi tulajdonosa lett, miután a Malév közel 100 százalékát birtokló AirBridge Zrt.-ben az orosz bank megvette az orosz üzletember 49 százaléknyi részvényét. A tulajdonosváltással – az akkori közlés szerint – a Malév stratégiai partnerévé vált az Aeroflot orosz légitársaság.

A Malév 2008-ban 10,7 milliárd forintos üzemi szintű veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, 2009 első félévi adatokat még nem közölt.

Forrás:
http://www.mno.hu/portal/659281
http://www.mfor.hu/cikkek/Ismet_kormany … rol__.html

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!