Ismét baj volt a Pratt & Whitney az A320neo típuscsaládra kifejlesztett új generációs, áttételes hajtóművével. A napokban a Turkish Airlines egyik Airbus A321neo repülőgépének kellett kényszerleszállást végrehajtania a PW1000G hajtómű hibája miatt.
A TK1940-as járatot teljesítő TC-LSA lajstromjelű alig több mint három hónapos, Airbus A321neo személyzete néhány perccel a felszállás után jelentett hajtóműproblémát, majd fordult vissza a brüsszeli Zaventem repülőtérre – értesült az Aviation Safety Network.
A hibás erőforrás átvizsgálása során a segédberendezések meghajtóházának repedését fedezték fel, amely olajszivárgást is okozott.
Ez már a harmadik eset, amikor a PW1000G hajtóműcsaládhoz tartózó erőforrás rendellenes működését a segédberendezések meghajtóházának meghibásodására lehet visszavezetni.
Egyelőre azonban elszigetelt esetként kezelik mindhárom eseményt.
THY'nin tek Airbus A321neo uçağı TC-LSA,23 Kasım 2018'de Brüksel'den kalktıktan hemen sonra meydana geri dönmüştür. Kaynaklarımızdan aldığımız bilgiye göre motorun içinde bulunan "accessory gearbox" üzerinde çatlak ve buna bağlı yağ kaçağı mevcutmuş. Motorun değişmesi söz konusu. pic.twitter.com/hXDw6Ef6EV
— Turkish Air News (@AnalystTK) November 28, 2018
Volt már néhány hasonló eset
Idén október 8-án az IndoGo légitársaság Bangalore-ból induló A320neo gépének kellett visszafordulnia, miután az egyik hajtóműben – PW1100G – az olajnyomás csökkenését észlelték a pilóták.
A másik eset még tavaly augusztusban történt, az FTA-2 számú Mitsubishi MRJ90 tesztrepülése során. Ekkor az egyik erőforrás – PW1200G – az óceán fölött magától leállt, ezért a személyzet a kényszerleszállás mellett döntött. Az eset után néhány hétig az egész MRJ flottát a földre parancsolták. A kivizsgálás során – akárcsak az IndiGo esetében – arra jutottak, hogy egyedi esetről van szó, így további korlátozásra egyelőre nincs szükség.
A meghibásodásoknak nincsen közük a Pratt & Whitney új generációs GTF (geared turbofan) hajtóműveinek eddig hibáihoz, mivel ez az egység nem tartozik az erőforrás újonnan kifejlesztett részeihez.