E hónaptól harmadával csökkenti az Airbus a kereskedelmi típusainak gyártási rátáját, és az eddiginél kevesebb átadásra készül. A British Airways 30 ezer munkavállalót küld kényszerszabadságra, az Austrian Airlines 800 milliós mentőövet kért. Vuhanban 76 nap után újra megnyitott a repülőtér, világszerte pedig már közel 18 ezer repülőgépet tároltak le, ez a globális flotta 55 százaléka.
Lapunkhoz eljuttatott közleményében az Airbus azt írta: a kereslet csökkenése miatt harmadával csökkenti az utasszállító gépeinek gyártási ütemét áprilistól, havonta az A320-as típuscsaládból 40, az A330-asból 2, az A350-esből 6 példányt szerelnek össze.
Az A220-assal kapcsolatban nem adott tájékoztatást, annyit közöltek a napokban, hogy a mobile-i összeszerelő sort leállították, a kanadai üzemben tehát egyelőre folytatódik a gyártás. Az Airbus azt is nyilvánosságra hozta, hogy márciusban 36 gépet adott át, de az eddig legyártott 60 példányból többet még nem vettek át a légitársaságok és lízingcégek.
A Flightglobal beszámolója szerint a British Airways 30 ezer dolgozót, főként pilótákat és légiutas-kísérőket küld kényszerszabadságra, miután az erről szóló tervet a szakszervezetek elfogadták.
Az Air Canada a kormányhoz fordult bérkiegészítésért, így meg tudja tartani munkavállalóit, írja a Reuters. A lépés 36 ezer embert érint, a Flightglobal szerint ezek között van az a 16 ezer is, akit korábban az Air Canada már elbocsátott. A támogatás a dolgozók fizetésének 75 százalékát biztosítja.
Az osztrák sajtó az Austrian Airlines jövőjét fejtegette, a közszolgálati ORF információi szerint a korábban bejelentett 500 millió eurónál többre, mintegy 800 millióra lenne szüksége a cégnek csak ebben az évben. Peter Thier légitársasági szóvivő szerint még semmiről nem született megállapodás az állammal, a támogatás összege pedig attól is függ, meddig tart a krízis.
A ch-aviation blogbejegyzése szerint mostanra megközelítette a 18 ezret a letárolt gépek száma.
Összesen 17 944 gép pihen különböző repülőtereken, ez a globális flotta 55 százaléka.
Arányaiban Afrikában van a legtöbb kényszerpihenőre küldött gép, a flotta 74 százalékát érinti az intézkedés, Európában az arány nem sokkal jobb, 72 százalék. Ázsiában 52, Észak-Amerikában egyelőre 40 százalékos a letárolási arány. A legtöbb gépet, 564-et Roswellben tárolnak, Victorville-ben 560, Maranában pedig 256 pihen.
A koronavírus-járvány kiindulópontjában, Vuhanban feloldották a kijárási tilalmat, és 76 nap után szerdán a Tienho-repülőtér is újranyílt. Az első járatot a China Eastern Boeing 737-800-asa teljesítette, a B-1421-es lajstromú gép a Hajnan-szigeti Szanja városba közlekedett. A Flightradar adatai szerint a China Southern, az Air China, és a Lucky Air szintén több menetrend szerinti járatot üzemeltetett szerdán.
Kínában összességében a helyzet nem sokat változott, mert a kormány nemzetközi járatokat korlátozó döntése értelmében ezek 94 százaléka eltűnt – hangzott el az OAG adatbányász cég videókonferenciáján. A belföldi forgalom viszont kezd magához térni, de még így is 46 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Az OAG friss elemzése szerint erre a hétre a globális kapacitás tavalyhoz képest 59 százalékra esett.
Jelenleg Spanyolország és Németország légiközlekedése a leggyérebb, ebben a két országban a kapacitások 92 százaléka hiányzik, az Egyesült Államokban pedig egyelőre 45 százalékos csökkenést mértek.
A CNN hírtelevízió az American Airlines légiutas-kísérőit képviselő szakszervezetektől úgy értesült, hogy nagyjából száz dolgozónak lett pozitív a koronavírus-tesztje, a cégnél a héten kezdték meg a maszkok kiosztását, viselésüket kötelezővé tették. A légitársaság a hírre reagálva azt közölte, munkavállalói egészsége elsődleges fontosságú.