A fapados légitársaság csaknem 184 millió utast szállított a 2024. március 31-ig tartó pénzügyi évében, és a korábbihoz képest 25 százalékos bevételnövekedés mellett 34 százalékkal több nyereséget, 1,9 milliárd eurót ért el.
Közleménye szerint a Ryanair az előző pénzügyi évéhez képest 9 százalékkal növelte utasai számát, így érve el a 183,7 milliót. Bevétele 13,44 milliárd eurót tett ki, ami negyedével több az előzőnél, egy utasra vetítve átlagosan 15 százalékkal bővült, ezen belül a viteldíj-bevétel 21, a plusz szolgáltatások és termékek eladása révén elért bevétel pedig 3 százalékkal növekedett.
Az átlagos jegyár egy utasra vetítve 49,8 euró volt.
A légitársaság üzemeltetési költségei 24 százalékkal 11,38 milliárd euróra nőttek, ezen belül az üzemanyagköltség 32 százalékkal 5,14 milliárd euróra emelkedett.
A vállalat adózott nyeresége az előző évihez viszonyítva 34 százalékkal több lett, 1,92 milliárd eurót ért el, amely az elemzők által vártnál is magasabb eredmény.
A Ryanair 584 gépből álló flottájában 2024. március végén a Boeing késései miatt a vártnál kevesebb, 146 darab 737 MAX teljesített szolgálatot, a pénzügyi évben 48 példány átadása történt meg. A vállalat előrejelzése szerint az új generációs gépeik száma július végéig 158-ra, november végére 181-re nő, az üzleti év végéig pedig további 29 példány átadása esedékes.
A légitársaság a 2024 április elejétől 2025 március végéig tartó pénzügyi évében 198-200 millió utassal számol, amely 8 százalék körüli növekedést jelent, annak függvényében, hogy az amerikai gyártó az év végére képes lesz-e visszatérni a szerződésben vállalt átadási határidők teljesítéséhez.
Az idei nyári csúcsidőszakban a Ryanair arra számít, hogy a viteldíjak a kapacitásproblémák ellenére csak kis mértékben növekednek majd a tavalyi azonos időszak szintjéhez képest.
A Boeing átadási késései, illetve a bizonytalan geopolitikai és gazdasági helyzet miatt a cég az idei pénzügyi évre nem tett közzé pontos eredményvárakozást.
A Ryanair 150 darab Boeing 737 MAX 10-esre rendelkezik kötelező érvényű megrendeléssel és további 150-re opciós joggal, amelyből az első a várakozásai szerint 2027-ben érkezik meg a flottába. A legnagyobb kapacitású 737-esre vonatkozó masszív rendelésállomány alapot jelent ahhoz, hogy a 2034-es évben a légitársaság utasainak száma 300 millióra bővüljön.