Embraer E175-ösöket és Boeing 737-9-eseket vásárolt az Alaska Airlines, amely a légiforgalom jelentős fellendülésére számít, és új járatot jelentett be.
A seattle-i központú légitársaság közleménye szerint a belföldi utasforgalom már a jövő nyári menetrendben eléri, sőt meg is haladhatja a járvány előtti szintet, ezért még több repülőgépre lesz szükség.
Az Embraertől 17 darab E175-öst vásárolt a cég listaáron számolva 850 millió dollárért, az első példányok már jövőre megérkeznek, egyébként a Skywest nyolcat, a Horizon Air kilencet fog majd üzemeltetni.
Ezzel a regionális flotta 111 tagúra emelkedik, 71 a Horizon, 40 a Skywest gépparkjába tartozik. Jövőre 13 gép érkezik meg, négy pedig a következő évben várható. Ezeket a gépeket arra használják majd, hogy a kisebb repülőterekről a gyűjtő-elosztó központokba szállítsák az utasokat, ahonnan az eddiginél több célállomás válik elérhetővé.
Ezeken a nagyobb forgalmú útvonalakon a társaság Boeing 737-eseket, illetve néhány, még a Virgin Americától megörökölt Airbus A320-ast közlekedtet, de utóbbi típust kivonásra ítélte a társaság.
Az Alaska Air tavaly év végén jelentette be, hogy kötelező érvényű megrendelést adott le 23 darab Boeing 737 MAX-re, és további 15-re opciós jogot is szerzett. A gyártóval kötött megállapodás értelmében így már összesen 68 példány vásárlásáról írt alá szerződést a légitársaság, illetve 52-re rendelkezik opcióval.
A cég közleménye szerint most 13 példány esetében hívják le az opciós jogot, a repülőgépeket 2023-ban és 2024-ben adja majd át a Boeing.
A légitársaság az új gépek vétele mellett bejelentette, hogy közvetlen járatot indít Belizébe a nyugati partról, de a pontos menetrendet csak júniusban hozza nyilvánosságra. Az Alaskának Seattle mellett Los Angelesben, San Franciscóban és Portlandben is van bázisa.