A tulajdonosok döntése értelmében a Brussels Airlines flottájába három Airbus A320neo repülőgép érkezik 2023 nyaráig.

A Lufthansa-csoport és a céget irányító SN Airholding igazgatóságának határozata alapján a belga légitársaság három régebbi és kisebb Airbus A319-esét váltják le az új generációs, CFM LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű repülőgépek. Ezek 50 százalékkal halkabbak elődjüknél, üzemanyag fogyasztásuk és szén-dioxid-kibocsátásuk egy járatra 11, egy ülésre vetítve pedig 30 százalékkal alacsonyabb a leváltott A319-esknél.

Ez az első alkalom a Brussels Airlines 19 éves történetében, hogy közvetlenül a gyártótól érkező, vadonatúj repülőgépeket állít forgalomba.

Bár a közlemény erre nem tér ki, a három CFM-hajtóműves A320neót a csoport vélhetően a Lufthansa egy korábbi megrendeléséből juttatja belga leányvállalatához.

A légitársaság flottájában összesen 38 repülőgép teljesít szolgálatot: nyolc nagy hatótávú, szélestörzsű A330-as, valamint 16 darab A320-as és 14 darab A319-es.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.