Ingyen szaunában volt része a Thomas Cook Zákinthosz – London járata utasainak, többen elájultak, hánytak. A járatot végül törölték. 

A brit Independent információi szerint az MT1805-ös járatot teljesítő, bérelt, YL-LCQ lajstromú gép éppen induláshoz készülődött a Zákinthosz szigetén lévő repülőtéren, az utasokkal még a beszállás előtt közölték, hogy a repülőt még meg kell tankolni, ezért kisebb késésre kell számítani.

Az utasok már beszálltak, amikor viszont arra kérték őket, hogy maradjanak a helyükön. Ez a helyzet pedig a következő három órában is így maradt. A problémát tetézte, hogy a gépen nem működött a légkondicionáló, így igazi „szauna hangulat” uralkodott el a fedélzeten.

Néhány utas viszont elég rosszul tűrte a megpróbáltatásokat, sokan elájultak, vagy hánytak a 40 fokos hőségtől, volt, aki pánikrohamot kapott. A járattal több kisgyermekes szülő is utazott a beszámolók szerint.

Forrás: Thomas Cook Facebook

Amikor az utasok a személyzetet arról faggatták, hogy mikor szállnak fel beszámolók szerint mindig ugyanazt az információt kapták: pár perc múlva elindulnak. Ez azonban soha nem történt meg, a járatot végül három óra várakozás után törölték, az utasokat pedig szállodákba vitték. A légitársaság szerint a gépen az utasok kaptak enni és inni, de a Twitteren egyikük ezt cáfolta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság az Independentnek elismerte, hogy a hibás légkondicionáló miatt nem tudták a járatot elindítani. Mint írták, megpróbálták a műszaki hibát a helyszínen orvosolni, és utólag belátták, jóval korábban ki kellett volna üríteni a gép fedélzetét.

Közölték továbbá: minden utashoz bocsánatkérő levelet juttatnak el, amelyben részletes leírást kapnak a kompenzáció igénylés lehetőségeiről is.