Használt, korábban kereskedelmi forgalomban repült Boeing 737-esekből alakíttatja át új generációs légtérellenőrző és korai előrejelző gépeinek egy részét a Brit Királyi Légierő (RAF).

Egy ausztrál E-7 AEWC (Forrás: RAAF)

Költségcsökkentési okokból az öt, nemrég megrendelt Boeing E-7 Wedgetail AEW gépéből csak hármat vásárol meg teljesen újonnan Nagy-Britannia.

A szigetország védelmi minisztériuma hétfőn a Flightglobalnak erősítette meg, hogy a maradék két példány korábban kereskedelmi forgalomban repült Boeing 737-700ER gépekből alakítják át.

A munkálatokat a használt és az új gépeken a cambridge-i bázisú Marshall Aerospace végezheti.

Az átalakítandó gépeket nem a brit cég választja ki, azokat a gyártótól kapják, amely a gyors leszállítás és költségek csökkentése érdekében ajánlotta fel ezt a briteknek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

2021-ben és 2022-ben összesen három gyártási slot áll rendelkezésre a RAF leendő gépeinek, azok építésével párhuzamosan pedig 2021-ben az első példány átalakítása is megkezdődhet.

Az öt E-7 AEW Wedgetailre vonatkozó szerződést március 22-én írták írták alá, ennek értéke megközelítőleg 2 milliárd USA-dollár, amely magában foglalja az alapul szolgáló gépek árát és az átalakítási költségeket is.

Az új generációs légtérellenőrző és korai előrejelző típus a brit légierő E-3D Sentry flottáját váltja le, várhatóan a 2020-as évek második felére.

Bevezetésével egyszerűsödik az ország fegyveres erőinél a flotta üzemeltetése, mivel már az idei évben szolgálatba állnak a szintén Boeing 737-esen alapuló MRA1-es tengeralattjáró-vadászok.

Az ennek üzemeltetése során szerzett alapvető műszaki tapasztalatok az azonos alaptípusnak köszönhetően felhasználhatók lesznek az E-7-esek esetében is.

Az új generációs AEW ugyanakkor ausztrál színekben már bizonyított éles helyzetekben is, az ország gépei a Közel-Keleten segítik a földi és légi csapatok munkáját.