A világ egyik legnagyobb légiközlekedési csomópontjává fejlesztik a rijádi, új nevén King Salman repteret, amely 2030-ra várhatóan évi 120 millió, 2050-re pedig akár évi 185 millió utas és 3,5 millió tonna teheráru kezelésére lesz képes.

Az 57 négyzetkilométeren elterülő, hat párhuzamos futópályával rendelkező megareptér tervezésére kiírt pályázatot a világ egyik legnevesebb tervezője, a brit Foster + Partners iroda nyerte. Ez a cég tervezi mások mellett a lengyel fővároshoz közeli CPK légiközlekedési csomópontot is.

A koncepcióban a szaúdi kultúra és építészet elemei mellett kiemelt hangsúlyt fektettek a fenntarthatóságra, valamint a megújuló energiák használatára. A meglévő rijádi légikikötő és terminálja is az új óriásreptér részévé válik a tervek szerint.

Amint korábban megírtuk, Szaúd-Arábia a meglévő nemzeti légitársasága mellett egy másikat is alapít, a RIA központja a rijádi King Salman Nemzetközi Repülőtér lesz.

A gazdasága diverzifikálása és az olajfüggőség csökkentése érdekében a turizmusát óriási befektetésekkel fellendíteni kívánó királyság célkitűzése szerint a vadonatúj légitársaság példa nélküli fejlődéssel a dubaji Emirateshez képest negyedannyi idő alatt érné el annak méretét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szaúd-Arábia a következő nyolc évben legalább 100 milliárd dollárt tervez befektetni a légiközlekedésbe és turizmusfejlesztésbe, 2030-ra évi 100 millió külföldit szeretne fogadni.

Az ország emellett az Egyesült Arab Emírségekkel versenyben a Kelet és Nyugat közötti nemzetközi légiközlekedési és logisztikai csomóponttá kíván válni, 2030-ra 30 millióra növelné a nemzetközi tranzitutasok számát. Ez tízszerese a 2019-ben elért értéknek, amelynek 60 százaléka közel-keleti térségből érkező utasokat tett ki.

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air is kacsintgat a szaúdi piac felé, a légitársaság idén májusban írt alá szándéknyilatkozatot Szaúd-Arábia kormányának beruházásokért felelős minisztériumával arról, hogy megvizsgálják az ország légiközlekedésének fejlesztési lehetőségeit, szeptemberben pedig arról érkeztek hírek, hogy az évtized végére már 50 repülőgéppel működő új szaúd-arábiai leányvállalatot hozna létre a Wizz Air-csoport.