Az európai hálózat fejlesztése után a KLM a hosszútávú járatok számát is növeli a téli menetrendi időszak kezdetétől, október 31-től. Ez a lépés része annak a stratégiának, amelynek lényege, hogy a leggyorsabban fejlődő régióba tartó járatokat újítja fel a légitársaság, így Mombasába, Orlandóba, Cancúnba, Port of Spainbe, Bridgetownba és Phuketre is indít új járatokat.

Az Indiai-óceán partján fekvő Mombasa Kenya egyik üdülőközpontja, az afrikai városba a KLM hetente kétszer közlekedik majd Boeing 787-9-es Dreamlinerekkel. Ugyanezzel a típussal szolgálja ki az orlandói járatokat, Florida állam egyik legnagyobb városába hetente négy alkalommal közlekedik télen a holland királyi légitársaság.

Cancúnba hetente három alkalommal repülnek majd a Dreamlinerei. A KLM Bridgetownba (Barbados) és Port of Spainbe (Trinidad és Tobago) hetente háromszor közlekedik Airbus A330-asokkal, Thaiföld népszerű üdülőszigetére, Phuketre pedig hetente négy járat indul, Boeing 777-300ER típusú gépekkel.

Mombasa és Amszterdam között a KLM a holland főváros felé Nairobin keresztül közlekedik, Orlandóból Amszterdam felé pedig Miamiban állnak meg a Boeing 787-esek. Amszterdam és Phuket között mindkét irányú járat Kuala Lumpurban is leszáll. Bridgetownt és Port of Spaint egy járat szolgálja majd ki, Cancúnba közvetlen járat indul.

Forrás: KLM

Hálózatfejlesztési stratégia

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A koronavírus-járvány alatt a KLM minden tőle telhetőt megtett azért, hogy hálózatát fenntartsa, ezzel lehetőséget adva az utazásra annak, akinek feltétlenül szükséges volt, emellett az áruszállítás is biztosított volt. Ebben a holland kormánnyal szorosan együtt dolgozott a légitársaság, és erre lehet számítani a következő időszakban is.

Ez a stratégia jól működött a járvány alatt, most azonban eljött a fejlesztés ideje, főként azokban a régiókban, amelyekben gyors fellendülésre van esély. Ezért választotta a KLM a fent említett célállomásokat a hálózat bővítésére.

A cél, hogy a lehető legtöbb útvonal újra megnyíljon, a hálózat fejlesztésének flexibilisnek kell lennie, hogy a KLM gyorsan tudjon reagálni a változó igényekre, lehetőségekre.

A mostani bővítéssel az elérhető célállomások száma megközelíti majd a járvány előtti szintet, de a járatok, és ezzel az aktívan üzemeltetett repülőgépek száma még elmarad a 2019-es szinttől. Amint az igényszint engedi, a KLM még több járatot indít, illetve nagyobb kapacitású repülőgépeket állít forgalomba.