Utasmóló és irányítótorony engedélyezési eljárását indította el a svájci légügyi hivatal, az A jelű, több mint 35 éves épületszárnyat felváltó modern és integrált építmény kivitelezése 2030-ban kezdődhet.
Az új A-dokk az üzemeltető közlése alapján a meglévőtől északi irányban épül meg a tervek szerint, a már elavultnak számító és a csúcsidőszakokban nem elégséges kapacitást nyújtó régit pedig ezt követően bontják majd le annak érdekében, hogy a kivitelezés minél kisebb mértékben zavarja a repülőtér forgalmát.
Az új terminálrész egy hosszú mólóból, valamint egy háromszög alakú átriumból áll majd, amely összeköti a meglévő terminál tranzit területével, ebbe az épületrészbe ágyazva kap helyet az új irányítótorony is.
Az új A-dokk északi oldala külön szinteken a schengeni övezeten kívüli és belüli forgalom kiszolgálására egyaránt képes lesz, míg a déli oldal kezdetben csak az utóbbira.
Felépítésével bővül a megmaradó másik móló felőli forgalmi előtér területe, ezzel geometriája is, így egy U alakú gurulóút jöhet létre.
Az új móló déli oldalán nyolc utashidas állóhely kap helyet, a terület középen pedig öt külső, átgurulós állóhely (amelynek használatához nem szükséges repülőgépvontató) jön létre, ezeken a keskenytörzsű (C kategóriás) repülőgépek kiszolgálása folyhat.
A móló északi oldalán 14 keskenytörzsű vagy 8 szélestörzsű (E kategóriás) repülőgép parkolhat egyszerre.
A móló tetőszerkezetét az ekkora épületek esetében egyedülálló módon helyi alapanyagból készült fagerendákból ácsolják majd a fenntarthatóság jegyében, a tetején a környezettudatosság érdekében pedig napelemeket helyeznek el, amely a létesítmény energiafogyasztásának akár kétharmadát is megtermelheti.
A repülőtér emellett a 28-as és a 32-es futópályák meghosszabbítását is tervezi, hogy a három futópályával rendelkező repülőtéren elősegítsék minden időjárási helyzetben a megfelelő kapacitást biztosító futópálya-használatot, illetve növeljék a biztonságot. Erről egy részletes videó is megtekinthető itt: