Rekord méretű mínuszról adott számot több jelentős légitársaság is a héten, az Egyesült Államokban és Európában is nagyon súlyos pénzügyi helyzet alakult ki.
A British Airways, az Iberia, az Aer Lingus, a Vueling és Level légitársaságok anyacége, az International Airlines Group (IAG) holding, illetve a Lufthansa-csoport egyelőre előzetes jelentést tett közzé a szeptember 30-án zárult negyedév pénzügyi adatairól.
A német cég 1,2 milliárd eurós üzemi szintű veszteséget produkált annak ellenére, hogy a nyáron több járatot tudtak indtani a légitársaságai, de 2 milliárd euróra rúgott a járattörlések költsége. A teljes évben eddig 4,1 milliárd eurót vesztett a csoport, a szabad készpénzállománya viszont 10 milliárd euró volt.
Az IAG 1,3 milliárd eurós negyedéves mínuszt jelentett, miután a bevételek 83 százalékkal maradtak el a tavalyitól. A cég a negyedik negyedévben tavalyi kapacitásai 45 százalékát dobja csak piacra. A holding 6,6 milliárd euró készpénzzel rendelkezik.
Az Egyesült Államokban a Southwest Airlines történelme legnagyobb, 1,2 milliárd dollár értékű veszteségét halmozta fel a harmadik negyedév során, a bevételek 70 százalékkal maradtak el a tavalyi szinttől. A pénzégetés ütemét napi 10 millió dollárra mérsékelte a cég, a szabad készpénzállomány 15,6 milliárd dollár volt.
A Southwest ezen felül pedig megállapodott a Boeinggel a jövőre érkező 737 MAX-ok leszállításának átütemezéséről.
Az American Airlines a fapados céghez képest dupla akkora, 2,4 milliárd dolláros hiányról adott számot, pénzfelhasználási üteme is sokkal rosszabb volt, napi 40 millió dollár veszteséget okozott a cég életben tartása. A készpénzállománya egy 7 milliárdos hitelnek köszönhetően 13,6 milliárd dollár volt.
A közvetlen versenytársak, a Delta és a United korábban hasonló pénzügyi helyzetet jelentett: előbbi 5,3 milliárd, utóbbi pedig 2,3 milliárd dollár veszteségről adott hírt.