Helyreáll a közvetlen légi közlekedés hétfőn Oroszország és az egyiptomi tengerparti üdülőhelyek, Hurgada, valamint Sarm-es-Sejk között. A Rosszija 24 hírtelevízió közölte, hogy az első orosz utasszállító már felszállt.

Egyelőre a Rosszija légitársaság üzemeltet heti öt-öt járatot mindkét célállomásra, de további nyolc orosz cég is engedélyt kapott rá, hogy nyaralókat szállítson Egyiptomba, ha a járványhelyzet lehetővé teszi majd a forgalom bővítését.

Az Egyptair hétfőtől heti négy járatot üzemeltet Hurgada, illetve hármat Sarm es-Sejk és az orosz légi kikötők között.

Moszkva tavaly szeptember 3-án engedélyezte a rendszeres légi közlekedés helyreállítását Kairóval, idén július 8-án pedig jóváhagyta a tengerparti járatok újraindítását is.

A két ország közötti légi közlekedés azt követően szakadt meg, hogy terroristák 2015 novemberében a Sínai-félsziget fölött felrobbantották a Kogalimavija légitársaság Sarm-es-Sejkből Szentpétervárra tartó járatát, fedélzetén 224 főnyi utassal és személyzettel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A TASZSZ hírügynökség szerint az egyiptomi idegenforgalmi illetékesek arra számítanak, hogy az országba irányuló orosz turistaforgalom 2023-ban érheti majd el a merénylet előtti szinteket.

Hétfőn újraindulnak a Dominikai Köztársaságba, Moldovába és Bahreinbe tartó orosz repülőgépek is. Oroszország a Covid-19 miatt bevezetett korlátozások nyomán eddig 50 országgal indította újra a légi utasforgalmat, mások mellett július 28-án Franciaországgal és Csehországgal. Tanzánia esetében azonban, az ottani járványhelyzet miatt, augusztus 17-ig érvényben marad a felfüggesztés.

Amint korábban megírtuk, a Metrojet (Kogalimavija) légitársaság Airbus A321-es repülőgépe a Sarm es-Sejkből végrehajtott felszállást követően 224 emberrel a fedélzetén tűnt el a radarokról. Az EI-ETJ lajstromjelű Airbus A321-200 típusú repülőgép a légitársaság 7K-9268 számú járatát teljesítette Szentpétervárra.

Később kiderült, hogy a gép már a levegőben kettétört, majd az adatrögzítők vizsgálata, összevetve a szerencsétlenség helyszínen talált nyomokkal  alátámasztotta, hogy robbanásszerű kabinnyomás-csökkenés és merénylet történt, amelyet a raktérben elhelyezett robbanószerkezet okozhatott, ezt egy repülőtéri dolgozó helyezhette el ott.

Fotó: AIRportal.hu
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!