Hét új full flight szimulátort üzemel be a közeljövőben a Lufthansa pilótaképző központja, a 90 millió eurós beruházás a cég történetének legnagyobb befektetése.
A Lufthansa Aviation Training (LAT) közleménye szerint a beruházással hatvan darabra növelik a full flight szimulátoraik számát, a bővítés elsősorban a müncheni és a bécsi bázist érinti, de változások lesznek Frankfurtban és Berlinben is.
Frankfurtban a Lufthansa két Boeing 777-9-es szimulátort telepít majd, és kezdi meg a képzést. A társaság 2020-ban veszi át első új generációs 777-esét a Boeingtől. Szintén Frankfurtban helikopterpilóta-képzéshez is nyújtanak majd segítséget, egy Airbus Helicopters H135/H145 szimulátort is telepítenek.
Müncheni bázisán a LAT az újabb A350 szimulátor beüzemelése mellett az épületet is kibővíti, így az akár nyolc szimulátort is képes lesz befogadni. Jelenleg az A350-es mellett két A320-es és egy-egy A330/A340 szimulátor teljesít szolgálatot. Emellett Münchenbe költözik a jelenleg Frankfurtban lévő Embraer E190-es berendezés, a felszabaduló helyet később fogják hasznosítani.
Berlinben szintén új eszközt helyeznek üzembe: a német fővárosban A320-as pilótákat képezhetnek majd a két új szimulátoron. Két régebbit pedig Bécsbe telepítenek 2020-ban, amint az osztrák fővárosban befejeződik az épületbővítés, amely után ott összesen 7 berendezés szolgál majd.
A LAT első Boeing 737 MAX szimulátora szintén Berlinben, Schönefeld mellett kap majd helyet 2020-ban, ahol most 737NG képzőberendezés üzemel. Bár a Lufthansa már nem üzemeltet 737-est, és MAX-ra sincs egyelőre rendelése, vegyesvállalat formájában a Turkish Airlines-szal közösen működtetik a Sun Express-t, amely viszont mindkét típust repüli.