A Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgálata megállapította, hogy a Wizz Air 2022. január 1. és a 2022. augusztus 15. között mulasztásokat követett el az utasoknak fizetendő kártérítésekkel kapcsolatban.
A Fogyasztóvédelmi Hatóság 2022 augusztusában indított, a Wizz Air kereskedelmi gyakorlatát vizsgáló eljárása lezárult.
Ennek fókuszában a légitársaság 2022. január 1. és 2022. augusztus 15. közötti időszakban tanúsított kereskedelmi gyakorlatán túl a visszautasított beszállások, a hosszabb késések, illetve járattörlés esetén az utasoknak fizetendő kártérítés, valamint a kártérítési kérelmekre történő 30 napon belüli válaszadás állt.
A hatóság az eljárás során megállapította, hogy a Wizz Air mulasztásokat követett el, ezért a légitársaság az eljárás során a hatóságokkal együttműködve vállalásokat tett.
Ezek a vállalások a cég közlése szerint közvetlenül és pozitívan hatnak a fogyasztókra a kompenzációval, és a közérdek hatékony érvényesülését szolgálják az informatikai fejlesztések, amelyek járatüzemeltetési problémák esetén elősegítik az utasoknak biztosítandó segítségnyújtást, mind a légitársaság weboldalán elérhető önkiszolgáló lehetőségeken keresztül és a repülőtereken, mind pedig az elérhető ügyfélszolgálati csatornákon. Az utasok megfelelő tájékoztatása és nem várt esetekre való felkészítése érdekében a Wizz Air a fentieken túl széleskörű edukációs kampányt folytat az utasjogokkal kapcsolatban.
A légitársaság továbbra is kész együttműködni az Igazságügyi Minisztériummal és Budapest Főváros Kormányhivatalával a szolgáltatások minőségének javítása érdekében – olvasható a közleményben.