Megállapodást írt alá az Airbus és az Air New Zealand, együtt vizsgálják, hogy milyen módon lehet hidrogénmeghajtású repülőgépeket forgalomba állítani Új-Zélandon.
A légitársaság közleménye szerint az ázsiai-óceániai térségben elsőként kezdték el a felek az ezirányú kutatásokat.
A megállapodás értelmében az Air New Zealand feladata a hidrogénmeghajtású gépek üzemeltetésének vizsgálata mellett az is, hogy mekkora teljesítményre lenne szükség.
A légitársaság vállalta, hogy 2050-re karbonsemleges lesz, a következő évtizedben a rövidebb, belföldi járatokat már alacsony kibocsátású repülőgépekkel akarja teljesíteni, a felhasznált hidrogént pedig megújuló energia segítségével akarja majd előállítani.
A vezérigazgató szerint jelenleg a hidrogénmeghajtású és akkumulátoros repülőgépek használatát is vizsgálják, a hosszútávú járatok esetében pedig fenntartható forrásból származó kerozint szeretnének használni.
Az együttműködés részeként a légitársaságnak lehetősége lesz arra, hogy beleszóljon a tervezésbe, az Airbus pedig hasznos üzemeltetési tapasztalatokhoz juthat.
A gyártó tavaly szeptemberben mutatta be a hidrogénmeghajtású gépeinek koncepcióját, az egyik elképzelés légcsavaros, a második sugárhajtóműves konfiguráción alapul, a harmadik pedig a korábban már ismert csupaszárny kialakítású.
Guillaume Faury Airbus-vezérigazgató szerint a kihívások ellenére 2035-ben várható az első hidrogénmeghajtású típus érkezése, de arra a gyártó sem számít, hogy 2050 előtt széles körben elterjed ez a technológia.