Egy férfi holttestét találták meg a Royal Air Maroc légitársaság egyik Boeing 737-esének futómű-aknájában a casablancai leszállás után.
A hétfői eseménnyel kapcsolatban a New York Post és az Airlive azt írta, a férfi holtteste akkor került elő, amikor az AT526-os, Guinea fővárosából, Conakry-ból Casablancába tartó járata landolt. A szubszaharai származású férfi halálra fagyott a CN-ROA jastromú Boeing 737-800-as gépben.
Az eddigi információk szerint a férfi Conakry repülőterén egyelőre tisztázatlan körülmények között a futópályán keresztül közelítette meg a gépet, majd mászott fel a főfutók aknájába.
A gép a Royal Air Maroc közlése szerint Párizsba közlekedett volna tovább, vélhetően ide akart eljutni a potyautas, de a hatóságok szerint nem sokkal a felszállás után meghalt. Az esettel kapcsolatban vizsgálatot indítottak.
Nem ritka, hogy potyautasok a gép futómű-aknájában próbálnak meg átszökni egy másik országba, de vannak, akik szerencsésen túlélik az esetet. Idén áprilisban az Air France egyik járatán a potyautas Pointe à Pitre légikikötőjében mászott be a gépbe, amely Francia Guyanába, a cayenne-i Félix Eboué-repülőtérre tartott, és túl is élte a két és fél órás utat.
A futómű-aknában tartózkodni három szempontból sem életbiztosítás. Egyrészt kialakításából adódóan nincs benne túl sok hely, ezért jól kell helyezkedni ahhoz, hogy a futómű a behúzáskor ne nyomja agyon a potyautast. A másik az, hogy 8 ezer láb magasság fölött kihűléssel és oxigénhiányos állapottal kell számolni.
Ha mindezeket túl is éli az illető, a futómű-aknában repülés közben félig-meddig öntudatlan állapotba kerülve sok esetben a leszállást megelőző, pár ezer lábon végrehajtott futómű-nyitáskor, vagy földet éréskor kizuhan a repülőgépből, és ez végez vele.