A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a kormányoknak nem plusz adókat kellene kivetnie a jegyárakra a környezetvédelem jegyében, hanem olyan projekteket kell támogatniuk, amelyek a fenntartható üzemanyagok terjedését segítik.

A légitársaságok ernyőszervezeteként működő IATA ezt arra reagálva közölt az AIRportal.hu-val, hogy a holland kormány azt javasolta, az unió egész területén plusz adót vezessenek be a repülőjegyekre. Az IATA elvégzett egy kutatást az utasok körében, a megkérdezettek 64 százaléka pedig azt várja a kormányoktól, hogy támogassák a fenntartható forrásokból származó üzemanyagok fejlesztését, a legkisebb, 22 százalékos támogatottsága pedig a környezetvédelmi adók kivetésének volt.

Emellett a felmérés rámutatott arra is, hogy a megkérdezettek átlagosan 30 százaléka bízik abban, hogy a környezetvédelmi adókat valóban környezetvédelmi projektekre költik a kormányok. A legalacsonyabb értéket Franciaország produkálta 16 százalékkal, a legnagyobbat Hollandia 40 százalékkal.

Alexandre de Juniac, a szervezet elnök-vezérigazgatója szerint a légiközlekedési iparág így is jelentős lépéseket tesz azért, hogy a cégek minél kisebb emisszióval üzemeljenek és fenntartható forrásból szerezzék be az üzemanyagot. Az emberek tiszta üzenetet küldtek a kormányoknak: együtt kell dolgozniuk a tiszta üzemanyagok, valamint a hibrid és elektromos technológia elterjedésének segítésében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: KLM

Hozzátette: a légitársaságok jelenleg is sokat tesznek azért, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátásukat annak ellenére is, hogy a légiközlekedés a globális emisszió mindössze 2 százalékárt felelős. Az iparág célja, hogy 2020-tól karbonsemleges legyen a fejlődés, 2050-ig pedig a 2005-ös szint felére akarják csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Az egyik eszköz ebben az újabb, alacsonyabb fogyasztású és emissziójú gépek beszerzése, amelyre milliárdokat költöttek és az összes piacon elérhető, fenntartható forrásból származó üzemanyagot felvásárolták.

Az emberek két dolgot akarnak. Repülni és azt, hogy a kormányaik küzdjenek az emissziók ellen – foglalta össze de Juniac a kutatást hozzátéve: a repülés drágítása nem válasz.