A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint bár augusztusban nőtt az áru- és utasforgalom is, a túlkapacitás miatt csökkent a töltöttség, illetve ennek következményeként nőtt a nyomás a marzson.

Áruforgalom

Fotó: UPS | © AIRportal.hu

Fotó: UPS

A 260 taglégitársasággal rendelkező kereskedelmi szervezet lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az áruforgalmi szektor 3,9 százalékkal bővült árutonna-kilométerben számolva. A légicégek viszont ennél némileg nagyobb mértékben, 4,1 százalékkal növelték a kapacitást, ezért az egyébként is rekord alacsony töltöttségi mutató még alacsonyabb lett, 40,8 százalék volt a havi átlag, 0,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A szegmensen belül is akadt némi meglepetés, az eddig a bővülési rátában toronymagasan vezető közel-keleti légicégeket leelőzte Európa, ahol 6,6 százalékkal nőtt a kereslet, a világ légi áruforgalmának 40 százalékát adó Ázsia-Óceániában 2,8 százalékos javulást mutattak ki, míg a gazdasági válsággal küzdő Dél-Amerikában 3,3 százalékos visszaesés volt.

Utasforgalom

Hirdetés
Fotó: Aeroporti di Roma | © AIRportal.hu

Fotó: Aeroporti di Roma

Az utasforgalomban is megmutatkozott a túlkapacitás hatása, bár értékesített utasforgalomba mérve a kereslet 4,6 százalékkal nőtt, a légitársaságok 5,8 százalékkal növelték a székkínálatot. Ennek hatásaként a járatok átlagos kihasználtsága 0,9 százalékponttal 83,8 százalékra csökkent.

Ebben a szegmensben tovább folytatódik a közel-keleti légitársaságok hegemóniája, 9,9 százalékos bővülési rátájuk utolérhetetlennek bizonyult, a legközelebb az ázsia-óceániaiak kerültek 7,8 százalékos fejlődéssel. Eközben Európában 2,7, Észak-Amerikában pedig 1,7 százalékos bővülés volt.

Hirdetés