Amint ismert, a Wizz Air két mentesítő járatot is teljesített nemrég az Egyesült Államokba, hogy hazahozzon magyar és más állampolgárokat. Ennek részleteiről válaszolt kérdéseinkre a légitársaság: számok, adatok a Wizz amerikai földre lépéséről.

A különleges útvonalakat alig egy éves Airbus A321neo típusváltozatú gépek teljesítették, mindkettő március 31-én szállt fel Budapestről, majd Keflavíkban technikai megállót hajtottak végre.

A HA-LVC lajstromú gép New Yorkba, majd Los Angelesbe repült, a HA-LVE pedig Torontón keresztül Chicagóba és Miamiba, hazafelé pedig ugyanezen megállókkal haladtak.

Fotó: AIRportal.hu

Bár korábban a Los Angeles-i magyar főkonzulátus a Facebook-posztjában azt írta, a jegyek 880 USA-dollárba kerülnek, a Wizz Air lapunkkal azt közölte, hogy az utasok nem fizettek a légitársaságnak, mivel az amerikai hatóságoktól kizárólag nem kereskedelmi járatra kaptak engedélyt.

Az útvonalak teljesítéséhez gépenként három teljes személyzetre (két pilóta és öt légiutas-kísérő) volt szükség, tehát összesen 42 ember teljesített szolgálatot. Erre a pihenőidőre vonatkozó előírások miatt volt szükség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első váltás Keflavíkig vitte a gépet, majd ők ott is maradtak, társaik Izlandról New Yorkig, illetve Torontóig repültek, majd a kötelező pihenőidő letelte után repülték a célállomásokra a két Airbus A321neót.

Visszafelé ugyancsak Keflavík felé vették az irányt ezen közbenső megállókon keresztül, ahol utasokat is felvettek természetesen, onnan pedig az addig ott pihenő pilóták és légiutas-kísérők teljesítették a járatokat, Budapesten landoltak.

A feladatra a személyzet soraiból önként jelentkeztek, és a légitársaság közülük a legtapasztaltabb személyzetet választotta ki.

Illusztráció. (Forrás: Wizz Air)

A légitársaság tájékoztatása szerint az utasok nagyon jól bírták a hosszú és fárasztó utazást, pedig a közbenső megállókban, az egy-két órás várakozás alatt nem hagyhatták el a repülőgép fedélzetét. A személyzetnek sem volt különösebb gondja velük, a védőmaszkok és a fertőtlenítők kiosztása mellett a megszokotthoz képest nem volt plusz feladatuk az utasokkal.

A Wizz Air két repülőgépe a mentesítőjáratokon 240 embert szállított Magyarországra, az A321neók összesítve 45 224 kilométert és 66 óra 52 percet repültek a légitársaság tájékoztatása szerint.