A Repülőterek Nemzetközi Tanácsának (ACI) adatai szerint a 2024-es utasforgalom meghaladta a 2019-est a világ repülőterein, a legtöbb utast Atlantában, a legtöbb nemzetközi utazót Dubajban, a legtöbb légiárut pedig Hongkongban regisztrálták.
A légikikötőket képviselő nemzetközi szervezet tavalyi évről szóló statisztikája alapján a tíz legnagyobb nemzetközi csomóponti repülőtér összesített forgalma a világ teljes utasszámának 9 százalékát adja. A forgalom 8,4 százalékkal nőtt az előző évhez képest ezeken a repülőtereken, és körülbelül megegyezik a járvány előtti év forgalmával.
A 2024-es top 10 az előző évhez képest nem változott jelentősen, ám a 2019-es eredményekhez képest számottevő eltérések láthatók.
A legnagyobb utasforgalmú repülőtér címét stabilan az atlantai Hartsfield-Jackson birtokolja, ahol kicsivel több mint 108 millió utas fordult meg 2024-ben.
Tartja a második helyét Dubaj több mint 92 millió utassal, harmadik helyét pedig Dallas-Forth Worth, csaknem 88 millió indulóval és érkezővel – a texasi reptér 2019-ben még csak a tizedik volt. Sanghaj-Putung a 2023-ban elért 21. helyéről ugrott a 10. helyre, míg Denver a járvány előtti 16. helye után 2024-re is megtartotta tavalyelőtti 6. helyezését.
Az indiai légiközlekedés robbanásszerű növekedését mutatja, hogy Új-Delhi repülőtere tavaly már a 9. helyre került, míg a járvány előtt csak a 17. volt. Egyébként a tíz legnagyobb forgalmú reptér közül négy az USA-ban található.

Ha a belföldi járatokon utazókat nem, csak a nemzetközi utasokat nézzük, az első helyen álló Dubaj mögött a második helyen mintegy 79 nemzetközi utassal London-Heathrow, a harmadik helyen pedig több mint 70 millióval Szöul-Incshon végzett.
A tavalyi és 2019-es dobogó harmadik fokáról Amszterdam-Schiphol az ötödik helyre esett vissza. Párizs-Charles de Gaulle nemzetközi forgalma bár 5 százalékot növekedett, a negyedikről a hatodik helyre csúszott vissza az olimpia ellenére. Frankfurt viszont stabilan őrzi a 8. helyét.

A világ repülőtereinek összesített légáru-forgalma megközelítette a 124 millió tonnát 2024-ben, az előző évhez viszonyítva 8,4, a 2019-eshez képest pedig 3,9 százalékos növekedést mutatva.
A kezelt légiáru mennyisége tekintetében Hongkong lett a világelső 4,9 millió, mögötte van Sanghaj 3,78 millió és Memphis 3,75 millió tonnával.
A tíz legnagyobb cargo-reptér a globális volumen mintegy 26 százalékát, 32,3 millió tonna árut kezelt összesen. A növekedés ebben a szegmensben az e-kereskedelmi forgalom bővülésének, a csökkenő üzemanyag-áraknak, valamint a tengeri áruszállításban tapasztalt fennakadásoknak köszönhető.

A gépmozgások száma tekintetében szintén az atlantai Hartsfield-Jackson (ATL) lett a világelső 796 ezer gépmozgással, mögötte Chicago (ORD) és Dallas (DFW) szerepel. A top tízbe az első 7 helyen szereplő amerikai légikikötők mellett Sanghaj, Isztambul és Kanton tudott bekerülni.
A szervezet statisztikái szerint 2024-ben a gépmozgások száma mintegy 100 milliót ért el, az előző évhez képest 4,3 százalékos növekedést mutatva, ám a járvány előttitől még 2,6 százalékkal elmaradva.