Ha elég nagy igény mutatkozik rájuk a helyi piacon, az Iljusin Il-114-300-ast és az Irkut MSz-21-est összeszerelhetik Indiában is a következő években. Az orosz állami holding a saját hajtóműveinek sorozatgyártását viszont Oroszországban tartja.

A Rosztech orosz állami mamutcég, amely alá az Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) is tartozik, a hírek szerint nemrég új partnerre talált.
A tervek szerint a holding indiai állami vállalatokkal működne együtt a két legújabb orosz fejlesztésű utasszállító, az Il-114-300 és az MSz-21 gyártásában – írta meg a Russian Aviation.
Az Iljusin regionális típusát a helyi cégekkel közösen fejlesztenék tovább és alakítanák át, majd gyártatnák le helyben az oroszok, helyi légitársaságok számára.
Ennek feltétele, hogy sikeres legyen a marketing, és több légitársaság rendelje meg a hosszú évek óta fejlesztett, némileg mostohagyerekként kezelt turbólégcsavaros típust.
Az Airbus A320 és Boeing 737 vetélytársának szánt orosz típust, az Irkut MSz-21-est ellenben nem engedi ki a kezéből ennyire könnyen a gyártást szervező holding, bár ehhez is ipari együttműködést szorgalmaz Indiával.
Viktor Kladov nemzetközi kapcsolatokért felelős vezető szavai szerint itt több lépcsőben gondolkodnak, a legegyszerűbb esetben csak karbantartó központoknak adnak el jogot, és tanúsítják őket az új orosz utasszállító karbantartására, vagy alkatrészraktárakat építenének Indiában.
Ha azonban az MSz-21-esre 200-nál több példányra érkezik rendelés Indiából, részegység-csomagokból akár helyben is összeszerelhetnék.

Az orosz félnek ekkor sem kellene kiadnia kezéből az értékes gyártási és ipari titkok nagyobb részét, hiszen az átadott készletek még Oroszországban készülnének.
Egyben érkeznének például a hosszú tesztelés alatt tökéletesített, már az MSz-21 egyik prototípusának szárnya alatt is dolgozó Aviadvigatel PD-14-es hajtóművek, aminek sorozatgyártására nemrég adta ki az engedélyt az orosz légügyi hatóság – számolt be az Aviation News.
A hajtóműveket a Rosztech leányvállalata, az UEC-Perm gyárthatja, de az idén várhatóan kisebb mennyiségben készülő darabokat még csak tartalékként használják majd az MSz-21 hatósági tesztelésének gördülékennyé tételéhez.