Naponta 55 belföldi járatán tesztel ingyenes internet-hozzáférést a Delta, beleértve a rövid és hosszú távú útvonalakat is. A kéthetes tesztperiódus alatt a légitársaság a utasok visszajelzéseire és a rendszer teljesítményére fókuszál.
Az ingyenes fedélzeti wifi kétségkívül hozzájárul az utazási élmény növeléséhez, mégis kevés légitársaságnál jellemző ez a szolgáltatás. Korlátlan fedélzeti internet-hozzáférést meglepő módon néhány prémium fapados légitársaság, mint a Norwegian vagy a Jetblue kínál. A hagyományos légitársaságok esetében általában meg van szabva az ingyenes internet-hozzáférés limitje: a Qatarnál ez 10 MB, az Emiratesnél pedig 20 MB, ami, valljuk be, nem túl sok. Az ezt meghaladó internet-használatért már fizetni kell, nem is keveset.
A Delta azonban megtette az első lépést a korlátlan és ingyenes wifi bevezetése felé: két héten keresztül biztosít hozzáférést naponta 55 járatán, hogy az utasok és személyzet visszajelzései alapján a lehető legjobb szolgáltatást vezethesse be a későbbiekben.
A tesztüzem alatt ugyan nem biztosított a video streaming, de a böngészés, levelezés, vásárlás, a közösségi média használata korlátlanul áll az utasok rendelkezésére.
“Az utasok hozzá vannak szokva ahhoz, hogy egy utazás során szinte mindig ingyenesen hozzáférhetnek az internethez, és mi úgy gondoljuk, hogy az internet-hozzáférésnek ingyenesnek kellene lennie repülés közben is” – jelentette ki a légitársaság.
A tájékoztatás szerint a tesztelés kulcsfontosságú ennek a rendkívül összetett rendszernek a megfelelő kivitelezésében, hiszen sokkal több kreativitást, beruházást és tervezést igényel, mint egy egyszerű bekapcsolás, a szolgáltatás reklámszlogenje is erre utal.
Minden nap más és más járatokon teszteli a Delta az újdonságot. A járatok utasai emailen keresztül és a fedélzeten is értesítést kapnak az ingyenes wifi-használatról.
A Delta járatain jelenleg is elérhető az ingyenes üzenetküldés, ezenkívül az utasoknak lehetősége van fizetős internetet is igénybe venni. A jövőben remélhetőleg ez a szolgáltatást már ingyenes lesz, jelentősen hozzájárulva az utasok elégedettségéhez.
Az AIRportal.hu eddigi tapasztalatai szerint sok légitársaságnál a fedélzeti internethozzáférés sávszélessége és stabilitása sem teszi lehetővé az ingyenességet. Ugyanis amíg az ingyenes 10-20 MB-okat el nem használják az utastársak és az út elején mindenki egyszerre próbálkozik feljutni az internetre, addig szinte használhatatlan a szolgáltatás.