A légiközlekedési szakma aggályai miatt az USA két legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója mégis elhalasztja további két héttel az új 5G hálózat üzembe állítását.

Néhány nappal azután, hogy visszautasították a kérést, mégis elhalasztja az AT&T és a Verizon a nagyobb sávszélességet biztosító rendszer üzembe állítását. A fordulatot a WSJ értesülései szerint az hozta el, hogy a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) repülési korlátozásokat tervezett bevezetni az új hálózatok miatt, amely jelentősen érintette volna szinte az összes légitársaság működését. Az érintett repülőtereken tervezett korlátozások jelentős mértékű járattörléseket, késéseket okozhattak volna.

Illusztráció (Forrás: Airbus)

Az újabb két hetes csúszás alatt a hivatal szakemberi megpróbálnak megoldást találni a problémára. Ebben segíti őket az is, hogy a telekommunikációs szolgáltatók új – európai társaikhoz hasonló – vállalást tettek, így a következő fél évben az érintett közel 50 repülőtér környezetében az eddigieknél kisebb korlátozásokkal lehet majd számolni.

A szolgáltatók önkéntes vállalása a jelek szerint egyelőre elegendő lesz, és a január 19-i bevezetés elé az FAA sem gördít újabb akadályt.

Mint korábban lapunk is beszámolt róla, az új 5G frekvenciák egyes, az USA-ban kiosztott sávtartományai igen közel esnek a repülőgépek rádiós magasságmérőinek működési tartományához, és ugyan konkrét eseményt még nem jelentettek, félő, hogy ez befolyásolhatja a létfontosságú műszer pontosságát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az FAA figyelmeztetése alapján időközben az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség is kiadott egy információs körlevelet az Egyesült Államok érintett repülőterein történő üzemelés veszélyeiről.