Idén tavasszal a Budapest Airport befejezi a repülőtér futópályavégeihez tartozó műszeres leszállító rendszer (ILS) berendezéseinek 2015-ben megkezdett korszerűsítését. Az idei évben a 2-es számú futópálya budapesti végéhez tartozó ILS rendszert cserélik ki, ami a pálya átmeneti lezárásával jár – közölte lapunkkal a reptérüzemeltető.

Április 23-tól június első feléig egy futópályával üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, miután a 3,7 kilométer hosszú 2-es futópálya északnyugati (13L jelű) végéhez tartozó műszeres leszállító rendszert korszerűbbre cseréli a Budapest Airport.

Az ILS berendezés éjszaka, vagy rossz látási viszonyok között segíti a pilótákat a futópálya megközelítésében és a biztonságos leszállásban.

A pálya két hónapos zárása alatt a repülőtér szakemberei egy sor egyéb korszerűsítést és javítást is elvégeznek a futópályán. Egyebek mellett burkolatjavítást terveznek, megtisztítják és kijavítják a vízelvezető rendszer aknáit, korszerűbb anyaggal végzik el a dilatációs hézagok cseréjét, valamint egyes fénytechnikai berendezéseket is korszerűsítenek.

A műszeres leszállító rendszer cseréje az utolsó lépése a repülőtér futópályáihoz tartozó navigációs berendezések 2015 óta tartó korszerűsítésének.

A beruházás miatt szükséges kéthónapos zárás pozitívan érint bizonyos lakott területeket, elsősorban a XVII. kerületi Rákoshegy környékét, ahol alapesetben egyébként is a forgalom kevesebb, mint 5 %-a zajlik, a zárás alatt viszont itt egészen biztosan nem lesz forgalom.

Az 1-es futópálya kizárólagos használata az átmeneti időszakban Vecsés és Üllő térségében jelent majd megnövekedett forgalmat, azonban a munkálatok befejezésével, még a nyári csúcs előtt visszaáll az eredeti forgalmi helyzet.

A Budapest Airport a 2-es futópálya lezárása előtt az 1-es pályát készíti fel a két hónapig tartó folyamatos működéshez.

Ehhez március 18-27. között, kilenc nap alatt elvégzik a szükséges karbantartási munkálatokat, eközben az 1-es pályát lezárják a forgalom elől.

A Budapest Airport kéri a lakosság türelmét a repülőtér biztonságos működésének fenntartásához szükséges munkálatok elvégzéséig.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2005-ben és 2006-ban regisztrálta a legtöbb gépmozgást, évente több mint 126 ezer fel- és leszállást. A forgalmat előbb a gazdasági válság, majd a Malév leállása vetette vissza.

Az elmúlt években a fel- és leszállások száma sokkal lassabban nőtt, mint az utasforgalom, elsősorban a légitársaságok nagyobb kapacitású, korszerűbb repülőgépeinek, valamint az ülőhelyek sokkal jobb kihasználtságának köszönhetően. Így 2018-ban mintegy 115 ezer gépmozgás volt Ferihegyen.