A kútba esett Szuhoj-beszerzés után ismét stratégiai partnert keres a flottája bővítéséhez és a pénzügyeinek rendbetételéhez a szlovén Adria Airways, a leendő partnertől az anyagi mellett szakmai támogatást is vár.

A ljubljanai székhelyű légitársaság április elején törölte 15 darab Szuhoj Superjet 100-asra vonatkozó megrendelését, a gépekkel együtt pedig a Sukhoi Civil Aircraft Company-vel (SCAC) kötött stratégiai partnerségi megállapodás is kútba esett. Most a cég új partnert keres – mondta el Holger Kowarsch vezérigazgató a Total Slovenia News-nak

Így nézett volna ki a Superjet az Adria színeiben (Forrás: Szuhoj)

Bár az SCAC később kiadott közleményében azt írta, hogy ők maguk hátráltak ki a szerződésből a szlovén cég szerintük ingatag pénzügyi helyzete miatt, a légitársaság ezt kategorikusan cáfolta.

Az eredeti tervek szerint az SCAC tízmillió eurós tőkeinjekciót is biztosított volna az Adriának, a közel tíz hónapig tartó tárgylások alatt pedig az orosz cég minden üzleti adathoz hozzáférést kapott a vezérigazgató szerint.

A cégvezető elmondta: a tárgyalások azért futottak véglegesen zátonyra, mert nem sikerült megegyezni az SCAC-val arról, hogy mekkora részesedést kapna a vállalat a légitársaság részvényeiből, a pénzügyi segítség fejében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emiatt a határidőt sem sikerült tartani, a szerződés értelmében ugyanis februárig rendelkezésre kellett volna bocsátania az orosz félnek a megállapodásban rögzített összeget, de ez április elejére sem történt meg.

Az Adria vezérigazgatója hangsúlyozta: az üzemelés stabil, nem lehet csődközeli helyzetről beszélni.

Mint hozzátette, a 2018-as pénzügyi évben tízmillió eurós nagyságrendű veszteséget termelt az Adria, a helyzeten pedig nem sokat javít a 2018 utolsó hónapjaiban a tulajdonos 4K Investmentstől kapott négymillió eurós tőkeemelés sem.

Amellett, hogy további tízmillió eurós segítségre kaptak ígéretet, továbbra is új stratégiai partnert keresnek, ugyanakkor nem kapkodják el a döntést, több jelölttel is folytatnak tárgyalásokat – számolt be a CH Aviation.

Fotó: AIRportal.hu

Jelenleg az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a cég a kanadai Bombardier repülőgépgyártó regionális típusai közül vesz bérbe (újabb) példányokat.

A flottában már jelenleg is több Bombardier CRJ-700-as regionális gép szolgál, ezek egy részét wet lease alapon, személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt adják bérbe más cégek részére, így biztosítva a flotta lehető legnagyobb kihasználtságát.

A cégvezetés eközben már a 2020-as nyári szezonra kezdi a felkészülést, amennyiben nyereséges vagy minimum nullszaldós lesz az idei év, akkor már szóba jöhet a bővülés. A 2021-es szezonra már az utasszám jelentős növekedésével számolnak, mivel ebben az időszakban Szlovénia hat hónapra átveszi az Európai Unió soros elnökségét.