Decemberben elindította turbulencia-előrejelző platformját a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA). A rendszer valós idejű adatokat biztosít a légitársaságoknak, amelyek így akár repülés közben is tudják módosítani a járatok útvonalát, kikerülve a veszélyes területeket.
Az USA szövetségi légügyi hivatala, az FAA adatai alapján a repülés közben személyi sérüléssel járó balesetek vezető oka a turbulencia, amely ezzel együtt jelentős számú kitérőt, így plusz üzemanyag-fogyasztást is okoz a légitársaságoknak.
A cégek használják a pilótáktól, illetve a meteorológusoktól kapott információkat az útvonalak tervezésekor, ezek az adatok nem elég megbízhatók, mivel forrásuk limitált, és a turbulencia erőssége is szubjektív megítélésen alapul.
A mai technológiák azonban lehetővé teszik, hogy a repülőgépek rendszerei pontosan mérjék fel a turbulencia erősségét.
Erre alapozva alkotta meg a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, az IATA a Snowflake Software céggel együttműködve saját platformját, amely a világ minden részéről begyűjti, egységesíti és megosztja a beérkező adatokat.
Ez lehetővé teszi mind a pilóták, mind a légitársaságok járatüzemeltetési központjai számára, hogy valós idejű információk alapján tervezzék újra a már levegőben lévő repülőgépek útvonalait, növelve ezzel a repülésbiztonságot és optimalizálva az üzemanyag-felhasználást.
A platform kialakításában jelenleg 14 légitársaság vesz részt, ebből három, a Delta Air Lines, a United Airlines és az Aer Lingus már alá is írta a szerződést, a Delta pedig már adatokat is szolgáltat a rendszernek.
A platform a 2019-es évben tesztüzemben működik majd a légitársaságoknál, amelyeknek a IATA non-stop ügyfélszolgálatot biztosít erre az időtartamra is. Ezt követően, várhatóan 2020 során, élesítik a szoftvert és ekkor indulhat a teljes körű szolgáltatás.