Közel 10 milliárd USA-dollár értékű plusz tőkebevonásra lesz szükség ahhoz, hogy a tavaly csődvédelembe került LATAM helyzete stabilizálódjon, a cégért korábban jelentkező Azul kitáncolt az ügyletből.

Dél-Amerika legnagyobb légitársasága tavaly május óta működik csődvédelemben, ekkor kérték egy USA-beli bíróságtól a cég védelmét, hogy megkezdhessék a tárgyalásokat a hitelezőkkel az anyagi helyzet rendezéséről.

Ahhoz, hogy megszűnjön a csődvédelem, reorganizációs tervet kell készíteni, ez a társaság friss közleménye szerint mostanra született meg, és megfelel az USA, valamint a cég székhelyéül szolgáló Chile szabályainak, továbbá a legfőbb hitelezők is egyetértenek vele.

Fotó: AIRportal.hu

Ennek részeként 8,19 milliárd dollár bevonását tervezik, ennek egy része friss tőke és hitel, valamint hitelkonverzió formájában érkezhet. De a LATAM adósságállománya még ezek után is 7,2 milliárd, készpénzállománya 2,6 milliárd dollár lesz.

Amennyiben ezt jóváhagyják, a hitelezőktól újabb 800 millió dollárt akarnak bevonni, illetve hozzájutnak egy 500 milliós megújuló hitelkerethez és 2,25 milliárd dollárnyi adósságfinanszírozási kerethez is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A bírósági tárgyalás várhatóan 2022 márciusában lesz, ekkor dönthetnek a csődvédelem megszüntetéséről, ha a terveket a hitelezők mellett a tulajdonosok is elfogadják.

Korábbi hírek szerint a brazil Azul Airlines ajánlatot tett a cégcsoportra. A David Neeleman által alapított vállalat azonban a napokban közölte, hogy bár valóban ajánlatot tettek, a LATAM állításuk szerint túl sokat kért, ezért végül elálltak az üzlettől.

Dél-Amerika másik nagy légitársasága, a kolumbiai Avianca szintén csődvédelemben működött, de a bíróság jóváhagyta a reorganizációs terveket.