Nehéz időszakra számít a visszaeső kereslet és a rekordmagas üzemanyagköltségek miatt a közelgő téli szezonban a Norse Atlantic és a Flyr, mindkét norvég légitársaság jelentősen visszavágja üzemelését a kézpénzkiáramlás csökkentése érdekében.

A nyolc Boeing 787-9 Dreamlinerrel hosszútávú low-cost járatokat teljesítő Norse Atlantic Airways 31 százalékkal ritkítja a téli menetrendjét.

A korábban csődhelyzetbe került Norwegian mögött álló befektetői kör által megalapított norvég légitársaság döntése szerint az eredetileg tervezett heti 36 helyett csak 25 járatot üzemeltet, nyolc útvonalából pedig csak hat marad az időszakban.

A cég két útvonalát zárta be, Oslo és Orlando, valamint Berlin és New York (JFK) között nem repülnek a gépei október végétől jövő év március végéig, emellett több megmaradó útvonalon is csökken a járatok száma.

Forrás: Norse Atlantic Airways

A napokban jelentette be a légitársaság, hogy megszerezte az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatóságától a légijármű-üzemeltetési engedélyt (AOC) és a működési engedélyt (OL), amelyek birtokában megkezdheti kereskedelmi járatok üzemeltetését az országból. A Norse Atlantic Airways UK leányvállalattal London-Gatwick és több amerikai célállomás között tervezik transzatlanti diszkont járatok indítását, ha az USA Közlekedési Minisztériuma megadja ehhez az engedélyt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelentősen csökkent a Flyr is

Szintén fájdalmas lépéseket jelentett be a 2020-ban alakult Flyr low-cost légitársaság, amely felével kívánja csökkenteni a költségeit.

A cég a karácsonyi időszak kivételével minimálisra vágja vissza a norvég belföldi járatai számát Oslo, Bergen és Trondheim között, és 12 gépes flottájából (6 db Boeing 737-800 és 6 db 737 MAX 8) csak 5-6 példányt és az üzemeltetésükhöz szükséges személyzetet tart majd aktív állományban.

Fotó: AIRportal.hu

A flottában tartott gépekkel csak korlátozott számú európai célállomásra üzemelnek, például Alicante (ALC), Malaga (AGP), Las Palmas (LPA), Barcelona (BCN), Róma (FCN), Párizs (CDG), Nizza (NCE), Berlin (BER) és Brüsszel (BRU) reptereire.

A dolgozók fizetés nélküli téli szabadságolásáról vagy részmunkaidős alkalmazásáról már megkezdték az egyeztetést a szakszervezetekkel, hogy önkéntes megállapodásokkal csökkentsék a létszámleépítések mértékét.

A magas infláció, a növekvő kamatok és rezsiárak miatt várhatóan visszaeső utazási kereslet, valamint a rekordmagas üzemanyagárak miatt a téli időszak mindkét légitársaság számára fokozott terhet jelent.