Megkapta a típusalkalmassági bizonyítványát az Aviadvigatel PD-14-es új generációs hajtómű orosz légügyi hatóságtól.

A Rostec állami vállalat leánycége, a United Engine Corporation által fejlesztett és gyártott új generációs erőforrás mostantól sorozatgyártásba vehető, és adott repülőgéptípusra való engedélyeztetés után átadható kereskedelmi forgalomban való üzemeltetésre is.

PD-14-es a tesztelésre átalakított Il-76-os szárnya alatt.

A hajtóművet az UEC az új orosz fejlesztésű keskenytörzsű utasszállító, az Irkut MSz-21-300-as számára tervezte, az új típus az amerikai tervezésű és gyártású Pratt & Whitney PW1400G áttételes, ún. GTF-rendszerű hajtóművek mellett ezzel az erőforrással rendelhető.

Az új sugárhajtómű az 1980-as évek óta az első teljesen orosz tervezésű és gyártású polgári repülőgép-hajtómű.

Az erőforrást a Rostec leányvállalatai úgy terveztek, hogy teljes egészében kompatibilis legyen az európai és amerikai szabályozásokkal is, így amellett, hogy az MSz-21-es szárnya alatt üzemeltethető, elvileg más típusokra is engedélyeztetni lehet a világ bármely pontján.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A projekt következő állomása az európai EASA bizonyítvány megszerzése, ennek kiadása 2019-ben várható.

A kereskedelmi forgalomba kerülésre már valamivel többet kell várni, még akkor is ha minden simán megy a tesztprogramok során, az UEC ugyanis csak év végére szállít le két példányt az irkutszki MSz-21-eseket gyártó üzem számára.

Az ezekkel felszerelt gép, amely a típus negyedik tesztpéldánya lesz, csak jövőre gördül le a gyártósorról, tesztprogramja pedig még további két évet vesz igénybe.

Megrendelő még nemigen van, aki ilyen hajtóműveket szeretne látni jövőbeli MSz-21-eseinek szárnya alatt, egyedül az Aeroflot tart fent opciós jogot arra, hogy 50 gépes megrendeléséből 25 példányra PD-14-eseket kérjen.