Tíz Airbus új generációs A330-900-ast rendelt az európai gyártótól a HiFly, de rövidebb törzsű A330neo-nak ezúttal sem dobtak mentőövet. 

Forrás: Airbus

A portugál bázisú charter járatokra, és gépei wet-lease alapon történő bérbeadására specializálódott HiFly tíz darab Airbus A330-900neo-t rendelt, amelyek közül az első átvételét 2019 júniusában tervezi.

Az A330neo-család kisebbik, -800-as változata így most sem kapott mentőövet, a Hawaian Airlines nemrégiben történt visszalépése után továbbra sincs rá egyetlen megrendelő sem – írja a CH Aviation.

Ugyanakkor a -900-as változat rendelésállománya a mostani ügylettel 224 gépre nőtt.

A legnagyobb megrendelő az Air Asia X, hosszútávú járatokat üzemeltető indonéz low-cost légitársaság, a cég 66 A330-900neo-ra tart igényt, a második legtöbb példányt rendelő cég pedig az Air Lease Corporation, 29 gépre szóló fix kötésével.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A még tesztelési fázisban lévő típus legnagyobb vetélytársára, a Boeing 787 Dreamlinerre ugyanakkor több, mint hatszor ennyi megrendelés érkezett már, a légitársaságok jelenleg 1294 darabra tartanak igényt, és ebből 655-öt már át is adott az amerikai gyártó.

Az Airbus ezért több légitársaságot is próbál meggyőzni, hogy rendeljen az új generációs szélestörzsűből. Mint arról beszámoltunk, nemrég derült ki, hogy az American Airlines-nak is sikertelenül udvarolt az európai gyártó, az amerikai óriáscég inkább Boeing 787-ese felé hajlik.

Ugyanakkor az Airbus kitartóan próbálja a légitársaságok számára vonzóbbá tenni az A330neo típust. Amint arról korábban beszámoltunk, a jelenlegi 242 tonnáról 251 tonnára emeli az Airbus az új generációs A330neo-változatok legnagyobb felszállótömegét 2020-tól, ezzel a hatótávolság is jelentősen növekszik.A módosítás révén az Airbus szerint az A330-800-as a 250-300 ülőhelyes szegmensben a legnagyobb hatótávolságú repülőgép lesz, megelőzve a 787-9-est is, amelyet a Boeing egyébkén 7635 tengeri mérföldes (14140 kilométeres) hatótávval hirdet, maximális utasszámmal. Az Amazon és a UPS ösztönzésére pedig azon is gondolkodik a gyártó, hogy megvalósítja a teherszállító változatot is.

Forrás: Airbus