Növeli 2020 májusától a járatsűrűséget Budapest és New York közötti útvonalán a LOT, heti négy alkalom helyett hétszer közlekednek majd a gépek. A lengyel légitársaság a jövő nyári menetrendi időszakban nem újítja fel a magyar fővárosból közlekedő chicagói járatát – közölte lapunkkal a légitársaság.
A menetrendben is lesz újdonság, egyészt megváltoznak a járatszámok, LO33/34 helyett LO2051/52 és 2053/54 járatszámokkal közlekedik a nyári menetrendtől a New York-i járat.
Hétfőn, kedden, pénteken és szombaton a 2051-es járat közlekedik, amely 13.15-kor indul Budapestről és helyi idő szerint 17 órakor érkezik meg JFK-re, a Budapestre tartó LO2052 a hét öt napján (hétfő, kedd, csütörtök, péntek és vasárnap) 19 órakor száll fel és másnap 09.35-kor érkezik meg.
Szerdán, csütörtökön és szombaton a Budapest – New York járat az esti órákban közlekedik 2053-as járatszámmal, így szombaton két járat indul Budapestről New Yorkba, vasárnap azonban egy sem. A 2053-as járatok 18.45-kor indulnak és helyi idő szerint aznap 22.30-kor landolnak New Yorkban. A 2054-es járattal éjfél után 20 perccel indulnak az Egyesült Államokból és 14.55-kor szállnak le Budapesten, ez a járat csak csütörtöki napokon közlekedik. New Yorkból szerdán nem lesz járat, csütörtökön viszont kettő is.
Az AIRportal úgy tudja, hogy az eddiginél némileg összetettebb menetrend oka egyrészt a Boeing 787-esek rotálásából, másrészt a JFK-n lévő slotok korlátozott elérhetőségéből fakad.
Michal Czernicki, a LOT szóvivője lapunkkal azt közölte, hogy az Egyesült Államok felé irányuló forgalom rendkívül szezonális, ezért úgy döntöttek, hogy a chicagói járatot nem újítják fel jövő tavasszal, helyette sűrítik a frekvenciát New York felé. Így viszont az üzleti utasok számára is jó szolgáltatási színvonalat tudnak nyújtani és emellett a turizmusra is pozitívan hat majd a nagyobb kínálat.
Hangsúlyozta: az Egyesült Államok piaca rendkívül fontos a LOT-nak, így tovább keresik a lehetőséget újabb járatok megnyitására Budapestről.
A LOT lapunkkal tudatta: jelenleg 80 magyar légiutas-kísérő és nagyjából egy tucat pilóta dolgozik náluk, de a felvétel folyamatos, a varsói és budapesti bázisra év végéig 150 új pilótát szeretnének felvenni.
A LOT másfél évvel ezelőtt a chicagói és New York-i járatokkal indította el a budapesti bázis kiépítését, az első év tapasztalatai vegyesek voltak: részben a ráhordó kapacitás híján nagyon nagy volt a szezonalitása főleg a chicagói járatoknak, és az sem tett jót a LOT megítélésének, hogy a Boeing 787 Dreamlinerek kényszerű javítása, így forgalomból való ideiglenes kivonása miatt az Euroatlantictól és az Air Europától kellett gépeket bérelni, ezek színvonala pedig nem ütötte meg a Dreamlinerekét.
A LOT döntését, hogy nem térnek vissza Chicagóba, az is befolyásolhatta, hogy az American Airlines közben ugyanezen az útvonalon indít majd járatot. Az USA-beli légitársaság bejelentése szerint 2020. május 7-től október 24-ig közlekednek hetente négy alkalommal, Boeing 787-8-as típussal.
A New York-i összeköttetés bővítésére Rafal Milczarski már utalt július végén, amikor a LOT bejelentette új, Budapestről induló járatait Szófiába, Belgrádba, Stuttgartba és Prágába. A LOT vezérigazgatója akkor még csak tervként említette ezt, azóta konkrét lépéssé nőtte ki magát.