A Qantas nem fog harcolni azért, hogy a Qatar Airways maradjon a onewolrd légiszövetségben, a vezérigazgató szerint ha távozni akar, el kell engedni a dohai céget.

Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója a South China Morning Postnak adott interjújában egyértelműsítette, hogy nem fogják kérlelni Akbar Al Baker cégét, hogy tagja maradjon a szövetségnek. Joyce szerint ha egy légitársaság úgy érzi, hogy a tagság számára előnytelen nem kell a szövetséghez tartoznia.

Ha a Qatar Airwaysnél úgy gondolják jobb nekik a oneworld-ön kívül, a lehetőség fennáll számukra
– nyilatkozta a Qantas vezér.

Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója. (Fotó: IATA)

Joyce így igyekezett reagálni Al Baker korábbi nyilatkozatára, amelyben az American Airlines mellett az ausztrál céget is bírálta.

A vezérigazgató szerint előbbi légitársaság igazságtalanul bírálja a Qatar Airwayst, hogy az  az Air Italy révén megszegi az USA kormányával kötött megállapodását, amelynek értelmében nem indít több, ötödik szabadságjogot kihasználó járatot.

Hirdetés

Al Baker szerint a Meridiana romjain felépített légitársaságban tulajdonolt részesedés egyszerű stratégiai befektetés, amely megfelel minden nemzetközi szabálynak.

Al Baker a Qantast azért bírálta, mert utóbbi elmélyítette kapcsolatait a katariak egyik fő riválisával, a dubaji székhelyű Emiratesszel.

Emellett a cégvezér szerint a Qantas még blokkolja is a Qatar Airways ausztráliai terjeszkedését ahelyett, hogy szövetségi partnerként segítené.

Joyce szerint ugyanakkor ők nem tettek keresztbe senkinek, csak méltányos piaci verseny feltételi mellett, üzleti érdekeiknek megfelelően cselekedtek – írja a CH Aviation.

Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója

Hozzátette, cégének nem létfontosságú, pótolhatatlan partner a Qatar Airways, a legtöbb partnerségben kiszolgált útvonalat vagy utasaik számára biztosított átszállási lehetőséget ha kell, pótolni tudják az Emirates, vagy a Skyteam-tag Air France-KLM csoport segítségével.

Erre akár már rövid időn belül is szüksége lehet a Qantasnak, ugyanis amint azt korábban megírtuk, Al Baker már 2019-ben szeretné kiléptetni cégét a szövetségből.

A oneworld tisztségviselői ugyanakkor mindent megtesznek, hogy a felmerült konfliktusokat valamilyen módon elsimítsák vagy legalább enyhítsék, és ezzel maradásra bírják a Qatar Airwayst.

Ez elemi érdekük lenne, mivel az utasok számára nyújtott átszállási lehetőségek száma jelentősen megcsappan, ha a dohai központú járathálózat kikerül a képből.

Hirdetés