Az Egyesült Államok közlekdésbiztonsági ügynöksége, az NTSB jelentése szerint korrózió miatti anyagfáradásos repedés okozta 2016 őszén a FedEx MD-10-esének balesetét. A bal főfutó leszállás utáni összerogyása a dokumentumok alapján azért következett be, mert a FedEx nem tartotta be a karbantartási ciklusról szóló előírást.

Forrás: Twitter

Súlyos megállapítást tett az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynöksége, az NTSB a FedEx MD-10-esének 2016-os esetéről – írja az aero.de portál.

Amint arról beszámoltunk, a bal oldali főfutó kiszakadt a helyéről a Fort Lauderdale-i leszállás után, amikor a fékek működésbe léptek. Emiatt a repülőgép a bal hajtóművén és szárnyán csúszva állt meg, részben elhagyva a futópályát (lásd a videókat lent).

A repülőgép bal oldali, egyes számú hajtóműve részben leszakadt a helyéről, egy eltörött üzemanyagcsövön kiömlő üzemanyag miatt pedig a bal szárny lángra kapott, majd az abban lévő – majdnem üres – üzemanyagtartály kisvártatva felrobbant.

A személyzet megúszta a balesetet, de a kapitány a kimenekülés során könnyebb sérüléseket szenvedett, az MD-10-es pedig javíthatatlanná vált.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A jelentés szerint a főfutó összerogyását egy fel nem fedezett korrózió és anyagfáradásos repedés okozta, ez viszont amiatt következett be, mert a 8 évenkénti karbantartási ciklust 213 nappal túlhaladta a FedEx.

Az áruszállító vállalat a repülőgép gyártója, a Boeing által ajánlott 8 éves karbantartási ciklus helyett 9 évente végezte el a főfutók karbantartását.

Az NTSB szerint ha megtörtént volna az előírt határidőn belül a karbantartás, minden bizonnyal felfedezték volna a repedéseket, és így elkerülhető lett volna a baleset.

A történtekben az N370FE lajstromjelű gép volt érintett, amely az interneten elérhető adatbázisok szerint 1972 februárjában hajtotta végre az első felszállását. Az eredetileg DC-10-10-es típusú repülőgép 1997-ig a United Airlines flottájában szolgált, majd 1999-ben került a FedEx-hez, miután áruszállítóvá alakították. Aztán 2003-ban modernizálták, ezt követően változott a típusjelzése MD-10-re.

Fed Ex accident…

Közzétette: Menaka Ashi Fernando – 2016. október 29., szombat