Az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) minden erejével igyekszik megkönnyíteni az Iljusin Il-96-400M tanúsítási eljárását, az új típusváltozat navigációs rendszerét ezért részben egy régebbi példányba építve tesztelik le.
Mint arról többször beszámoltunk, az Il-96-os utasszállító legújabb, egyben leghosszabb törzsű változatának fejlesztése egyre nagyobb csúszásban van, ami a projekt presztízsértéke miatt nem kicsit kínos az UAC számára.
Az új, modern navigációs rendszereket most egy rövidebb törzsű, korábban az Aeroflotnál repült Il-96-300-asból kialakított tesztpéldányba szerelték be, hogy így végezzék el a tanúsításhoz szükséges vizsgálatokat.
A berendezést a már meglévő -300-asok modernizálásához tervezték, de „egyes elemeit” átemelik a -400M változatba is. Ennek első példánya már összeszerelés alatt áll Voronyezsben, ahol a szélestörzsű gép prototípusa is készül.
Az előzetes teszteléssel elkerülhető, hogy már a -400M prototípusába szerelve ütközzenek ki az esetleges hibák, hátráltatva az egész tesztprogramot.
A berendezést gyártó orosz ipari mamutholding, a Rosztech közleményében azt hangsúlyozta: nyugati kritériumoknak megfelelő, precíziós navigációs rendszerről van szó, amely normál üzemben és rossz látási viszonyok közötti repülés közben is pontosabb elődjeinél.
Ezekkel a specifikációkkal már európai légtérben is a legmodernebb szabványok szerint üzemelhetnek majd az Il-96-400M-ek, valamint ott is, ahol gyérebb a földi telepítésű navigációs rádióadók hálózata. Hasonló rendszert nemrég egy Superjeten is tesztelni kezdtek, amely a regionális típus modernizált (SSJ-NEW) változatába kerül majd.
A modernizált rendszerek kizárólag orosz elemekből épülnek fel, import alkatrészek nélkül, ellentétben a korábbi verziókkal. Ezzel csökken az ország importfüggősége a nyugati államoktól, amelyek különböző szankciókat hoznak, mondván, hogy még a fejlesztési programok titokban katonai célokat is szolgálnak.